Big Fat Liar (2002)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Shawn Levy
met Frankie Muniz, Amanda Bynes en Paul Giamatti

De scriptie van student Jason komt per ongeluk terecht bij een hebberige Hollywood-producer, die er een hitfilm van maakt. Jason moet samen met zijn vriendin Kaylee voor elkaar te zien krijgen dat hij voor zijn schrijftalent beloond wordt.

dus als je malcom in the middle leuk vindt dan vind je dit ook leuk

ik heb hem al gezien hij is wel leuk het gaat over een jochie dat altijd liegt een keer moet hij een verhaal schrijven dat doet hij maar dan wordt het gestolen door een waardeloze regiseur die gebruikt zijn verhaal dan als script die jongen zegt dat het gestolen is maar niemand gelooft hem want hij liegt altijd dan gaat hij naar L.A.(los angeles)en daar gebeurt heel wat die regiseur is altijd zijn werknemers aan het uitschelden en die haten hem dus en dan gaan ze met z'n allen een plan tegen hem maken
eerst maken ze zijn zwembad blauw(letterlijk)
dan wordt hij helemaal blauw en zijn shamppo is oranje dan heeft hij een afspraak met zijn baas dan gaat dat jochie hem bellen en zeggen dat zijn baas is verhuist maar ze sturen hem eigenlijk naar een kinderfeestje die kinderen denken dat hij een clown is dat is echt lachuh ik heb geen zin om nog meer te typen moet je hem maar kijken mzzzzls

yukpau schreef:

dus als je malcom in the middle leuk vindt dan vind je dit ook leuk

daar ben ik t niet mee eens.
Malcom in the middle is juist leuk omdat de show voor volwassenen net zo leuk is als voor de kinderen. De film Big fat liar is erg kinderachtig en helemaal niet grappig, de cynische ondertoon uit Malcom in the middle is hier helemaal niet aanwezig. Vond de film zonde van mn tijd . geen aanrader als je ouder bent dan 18 lijkt me .
1 ster

na de eerste vijf minuten weet je al wat de rest van de film gaat worden. Hinderlijk is de overduidelijke moraal in deze film en de voorspelbaarheid. Misschien leuk voor je kleine neefje, maar als volwassene kun je deze film beter skippen.

Per ongeluk binnengekregen, deze film, als ouder/toeziend voogd... maar ik kan me er niets goeds van herinneren. Wat zijn Nederlandse films voor het jonge volk soms briljant en superieur, vergeleken met deze slappe hap...

voorspelbaar dat wel, maar desalniettemin heb ik wel gelachen. zeker om de opholgeslagen auto. kijkt gemakkelijk weg en lijkt niet heel erg op malcom in the middle.
**1/2

avatar van mikey
Voor een kinderkomedie is het een grappige, scherpe en soms anarchistische film. Weinig ruimte voor sentimenten en de acteurs waren op dreef, vooral Urkel en de producer. 3.5

avatar van tukkerstein
Niet veel bijzonders, kinderfilmpke. 2 *. Toch wel wat grappige dingetjes en een geinig verhaaltje.

Ik vond 'm goed om een avond mee te vullen. Niet meteen een erg goeie film, maar ik heb er soms wel mee gelachen, dusja.

avatar van Sanderkeuh
Zwakke film.
De acteurs zijn niet bepaald geweldig, zelfde met de muziek in de film.
Het verhaal van de film zat ook niet erg goed in elkaar.
Hij is wel redelijk vermakelijk, en de scene waar ze naar verschillende landschappen overgaan zit wel leuk in elkaar.

zero_cool schreef:
eerst maken ze zijn zwembad blauw(letterlijk)

Ben benieuwd!

avatar van soom
Leuke, grappige, onderhoudende en gezellige film. Paul Giamatti tegenover tieners Amanda en Frankie is wel een goede keuze geweest. Amanda zet in Big Fat Liar een iets leukere en gevattere rol neer dan de rollen in What a girl Wants en She's the Man. Zij en Frankie zijn overduidelijk goede vrienden. (jee, je kunt toch gewoon vrienden zijn, zonder dat er meer achter steekt! ) Erg grappige scenes en gelukkig geen al te zoet Hollywood 'we moeten wel met elkaar eindigen aan het eind van de film' einde.

*Joly*
4*5 ik snap niet hoe Amanda toch zo serieus kan acteren

avatar van Sportingerke
soom schreef:
Leuke, grappige, onderhoudende en gezellige film.

Maar ook niet meer dan dat. Middelmaat wat mij betreft.

avatar van otherfool
Voorspelbaar maar oh zo gelikt Hollywood tienerfilmpje met een paar milde pookjes in de onderrug van Tinseltown en haar ieder-voor-zich mentaliteit. Leuk om Giamatti eens in zo'n rol te zien, hij speelt de jeugd toch een beetje weg...

2,5*.

heerlijke simpele film voor als je geen zin hebt om na te denken.

avatar van N_SANE
Simpele film waarbij je niet teveel moet nadenken. Hoe dan ook scoort ie net geen voldoende.

Een lange aflevering van Malcolm in the middle is wel de beste omschrijving, wellicht met een klein vleugje Spy kids.

avatar van Phantasm
Heel vermakelijke en gezellige komedie, al is ie wel wat al te voorspelbaar.

avatar van medansavamhel
Wel een amuserende film, maar ik heb eigenlijk nauwelijks gelachen. Echter geen onintelligente komedie zonder enige vorm van inhoud.

avatar van biosmovie
Vermakelijk niet minder en vooral niet meer. 2,5***

heel leuke film. geen slecht verhaal. Op momenten is de film heel grappig. Paul Giamatti speelde zijn rol heel goed en grappig. Ik vind dat Amanda Bynes altijd wel goed acteerde. Hier is dat ook weer zo. Ze heeft een aparte stijl van acteren.

avatar van gillette
yukpau schreef:
dus als je malcom in the middle leuk vindt dan vind je dit ook leuk

Nee, Malcom in the middle is veel leuker dan deze shit hier.

gillette schreef:

Nee, Malcom in the middle is veel leuker dan deze shit hier.

Moah, ik vond dit, als kinder (no nonsense) film met verstand op nul nog best een goede film (mede door Giamatti).

Dat blue daba dee wanneer hij blauw werd toverde een leuke glimlach

avatar van DonOswaldo
Als we even het kritische oog vervangen door een glazen, is dit toch best vermakelijk.

Bij Eye of The Tiger en I'm Blue moest ik toch echt wel lachen.

Frankie Muniz ben ik niet zo'n fan van (maar ook niet heel erg storend), Paul Giamatti weet met zijn over the top acteerwerk vaak best grappig uit de hoek te komen en Amanda Bynes kijk ik altijd wel graag naar . Verder best leuke bijrollen van Donald Faison en Urkel (XD) en ook Harold van Harold & Kumar die jammer genoeg erg klein is.

Achja best leuk voor een keertje en ik moet zeggen dat ik dit juist leuker vond dan Malcolm in the middle.

avatar van ibendb
Geh, lang geleden dat ik deze nog gezien heb...
Veel goede herrineringen aan overgehouden dusss...
3*** Voor de toffe herineringen dan ee

avatar van lars-pixar
‘Een geweldig verhaal en een groot avontuur en dat is geen leugen’

Simpel maar vermakelijk verhaal, sommige dingen konden beter verzonnen worden en er konden ook meerdere dingen in de film voor komen, Op de Dvd bij de extra’s staan Verwijderen Scène’s die hadden ze inderdaad weg moet laten want die waren niet geweldig.De casting is zo, alleen de beste rollen vond ik Frankie Muniz, Amanda Bynes en Paul Giamatti die waren geweldig, en het acteer werk van Frankie Muniz was geweldig wat kan hij goed acteren ook al is hij nu stukken beter daarin geworden hij was toen al goed.Ik wil niet liegen dat Amanda Bynes slecht speelt maar die herkende ik zelfs niet in de film pas later dacht ik van ‘He zij speelt ook She’s The Man’ zij deed het ook goed, alleen ze had te weinig tekst vond ik.De grappen waren wel te zien maar waren niet zo lachwekend maar dat maakte dit avontuur geen slechte film! 3,0*

avatar van ibendb
Heb dees nog eens herzien, en ik moet zeggen: véél minder dan vroeger!

een heel punt eraf!

2**

avatar van MovieHolic
Waarom zend RTL in godsnaam een kinderfilm om 23:00 uur uit.
Slechte film trouwens.

avatar van ILDIB
@movieholic: indeed belachelijk.

Filmwise, wat een overdreven bagger met jokes die je van 100km aan ziet komen. Tis dat er enthousiast wordt geacteerd want anders is het echt prut.

avatar van MaxiJazz
de helicopterscene blijft hilarisch!
this is insanity! met het nummer van Fatboy Slim

avatar van morris_rednalooz
Slechte film en ik kon me vooral irriteren aan de ongeloofwaardigheid; hoe breek je zo vaak en zo makkelijk in in de tuin van een beroemde regisseur, hoe kan je zo blauw worden van zo'n klein flesje verf in een groot zwembad, hoe kan superlijm nog steeds plakken als het eerst een uur op een oordopje heeft liggen drogen, hoe komen die kinderen aan een uitnodiging die verscheurd was en hoe kom je er pas na een uur achter dat je blauw bent ook al heb je met je handen voor je gezicht staan zwaaien?
Verder toch nog een paar keer moeten lachen vooral om de reactie van meneer Wolf toen hij in de spiegel zag hoe blauw hij was
Voor de lachmomenten toch nog 2*

avatar van Spetie
Leuke film moet ik toch wel zeggen.

Het verhaaltje over een jongen wiens opstel gejat wordt door een filmproducent, die het gebruikt voor zijn film is aardig, maar vooral de invulling door de acteurs is goed. Frankie Muniz is redelijk, maar het is Paul Giamatti, die als de gewiekste filmproducent weer eens de show steelt. Hij maakt van zijn personage een mooie kruising van een geniepig en sullige man, die op momenten ook bijzonder grappig is. Hetzelfde geldt voor Amanda Byrnes, die ik niet altijd even goed vind, maar die in deze film laat zien wel degelijk over komisch talent te beschikken.

Ook de muziek is hoewel niet altijd even goed, op sommige momenten wel doeltreffend gekozen. Een paar leuke bijrolletjes doen de rest en zorgen dat deze film, ondanks dat er ook een hoop flauwigheid inzit, toch fijn wegkijkt en nergens verveelt.