O (2001)

Alternatieve titel: The One

geregisseerd door Tim Blake Nelson
met Mekhi Phifer, Josh Hartnett en Julia Stiles

De jonge zwarte Odin is erg succesvol in zijn highschool-basketballteam. Hij wordt er door zijn beste vriend Hugo van overtuigd dat zijn vriendin hem bedriegt. Wat Odin echter niet weet is dat Hugo liegt, en dat zijn leugens gemotiveerd worden door zijn jaloezie ten opzichte van Odin. De spanning loopt langzaam op tot een onvermijdelijke climax.

avatar van eka81
jaren geleden 2 x gezien. Zeer goed. Goed uitgevoerd. Een leuke ' wist je dat ' bij deze film is dat
O staat voor Othello ( een toneelstuk van William Shakespeare ).

Goed 3,5*

avatar van eka81
O staat voor Othello ( een toneelstuk van William Shakespeare ).

Goed 3,5*

Aardige film waarin een jongen uit het basketbalteam nogal jaloers is op zijn succesvollere teamgenoot. Een geslaagde, maar af en toe wat eentonige, eigentijdse invulling van Shakespeare's Othello. Een goeie opbouw en ondanks het wat wisselende acteerwerk een ruime 3.0 sterren.

Deze film heb ik ook al gezien op televisie in 2009 bij rtl8 O 2001 Julia Stiles,Josh Hartnett,Mekhi Phifer,Martin Sheen,Andrew Keegan,Rain Phoenix,en Elden Henson