Where Danger Lives (1950)

Drama / Film noir

geregisseerd door John Farrow
met Robert Mitchum, Faith Domergue en Claude Rains

Jonge arts (Mitchum) vlucht met dubieuze patiënte Faith (Domergue) naar Mexico nadat hij haar man (Rains) in een opstootje heeft omgebracht. Als laatste daad weet deze zijn rivaal nog een hersenschudding te bezorgen waarvan psychisch wrak Faith handig gebruikt maakt om haar schuld te verbloemen.

avatar van Dutchfan
Aardige film-noir.
Mitchum is goed als verwarde arts en Domergue is mooi als de kille "femme fatal".
Goede geacteerde film.

avatar van Mac Hammer Fan
Een naar mijn gevoel eerder middelmatige film-noir, over een dokter die verliefd wordt op één van zijn patiënten, die eigenlijk een pathologische leugenaarster is. Pluspunt is de vertolking van Robert Mitchum, minpunt is het eerder zwakke middenstuk en een paar geforceerde toevalligheden, bijvoorbeeld:
Faith Domergue hoeft maar twee keer de radio aansteken en er wordt telkens onmiddellijk over haar gepraat.

avatar van beavis
dit is toch veel uitdagender artwork!?
of een kleuren-variant

maakt me wel benieuwd, naast dat ik lees dat het camerawerk hier van de man is die ook Out of the Past schoot en er een bijzondere 7 minuten durende take in zit...

avatar van Jesper187
Nou weet ik ook meteen waar deze sample vandaan komt Mitchum @ 56:53

Deze trage, voorspelbare, clichématige, licht ironische, duistere film noir, over de gecompliceerde relatie tussen een dokter en zijn patient (waar hij vurig naar verlangde), was vooral bezienswaartdig door het uitstekende spel van Robert mitchum. De regisseur maakte vakkundig gebruik van schaduwbeelden.