• 8.301.776 stemmen

La Chasse à l'Homme (1964)

Komedie | 100 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titels: Caccia Al Maschio / The Gentle Art of Seduction / Male Hunt / Mannenjacht

Oorsprong: Frankrijk / Italië

Geregisseerd door: Édouard Molinaro

Met onder meer: Jean-Claude Tramont, Françoise Dorléac en Catherine Deneuve

IMDb beoordeling: 6,3 (479)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot La Chasse à l'Homme

Fernand staat op het punt te trouwen. Twee van zijn vrienden vertellen hem over hun eigen mislukte getrouwde levens en weten hem van een huwelijk af te praten. Fernand dumpt zijn verloofde, geeft zijn tickets voor zijn huwelijkscruise aan zijn vriend Antoine en vertrekt zelf naar Griekenland. Aan boord van het cruiseschip verlaat Antoine zijn vrouw voor een ander en in Griekenland aangekomen valt Fernand als een blok voor een oplichtster en is vastbesloten met haar te trouwen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Is deze ergens verkrijgbaar?

avatar van thunderball

thunderball

Ietwat oubollige Franse zedencomedy, met slechts bijrol van Belmondo, hoewel bij mijn Duitse dvd zijn naam en gezicht groot bovenaan op hoes stonden afgebeeld, alsof hij de hoofdrol vertolkt. Vergeet het: na ca. een half uur wordt hij er uit geschreven, om nog heel even een seconde of tien terug te keren.

Film bestaat eerst uit een aantal verhalen die vriend Rich aan zijn kameraard verteld, om die van zijn trouwplannen af te laten zien, waarna deze zijn raad op volgt en er vandoor gaat op cruise naar Griekenland.

Het is allemaal wat vluchtig en sommige scenes zitten op klucht niveau, die niet zouden misstaan bij "Het theater van de lach". Ik verwachtte dan ook ieder moment John Lanting te zien verschijnen.

Voor de rest een erg drukke film, vooral door aanwezigheid van Claude Rich, die zelfs ooit De Funes onder de tafel wist te lullen (in "Oscar"). Verder best amusant, niet bepaald een must-see, laat staan een must-have.

Geen idee hoe de film afloopt, want tijdens laatste kwartier kreeg de dvd afspeel moeilijkheden, omgeruild voor een ander exemplaar, maar ook daar bevroor het beeld tijdens de laatste minuten.

Een vijfje, ofwel 2,5 ster.