Quest of the Delta Knights (1993)

Actie / Fantasy

geregisseerd door James Dodson
met David Warner, Olivia Hussey en Corbin Allred

De 15e eeuw. De orde van de Delta ridders wil Europa uit de donkere tijden halen. Ze delen kennis en komen in opstand tegen de heersende machten. Eén van de ridders koopt een slaaf op de markt en merkt tot zijn verbazing dat de jongen al lezen kan, en is opgegroeid in een landhuis in de buurt van Londen. Hij vermoedt dat het de jongen is die aangekondigd is in profetiën en leert hem zo veel mogelijk bij. Samen zullen ze wellicht de verloren opslagruimte van Archimedes vinden, de grootste geleerde aller tijden.

avatar van otherfool
Niet onaangenaam, zij het wat kinderachtig avontuurtje. Noem het een kruising tussen Indiana Jones en de Da Vinci Code, met nota bene Leonardo himself in één van de hoofdrollen. Het verhaal begint wat rommelig maar in de tweede helft begon ik er langzaam met m'n gedachten een beetje bij te komen.

2*.