The Girl in Lovers Lane (1960)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Charles R. Rondeau
met Brett Halsey, Lowell Brown en Joyce Meadows

Danny, de zoon van een rijke familie, loopt weg van huis. Hij maakt kennis met Bix Dugan, een ervaren zwendelaar, die ermee akkoord gaat om Danny de nodige vaardigheden leren.

avatar van Vinokourov
Erg vermoeiende film over twee jongens, die allerlei gebeurtenissen meemaken in een nietszeggende plaats. Bij Imdb staat als plot keyword 'homoeroticism'. Dat klopt ook zo waar: de hoofdrolspelers zijn aanhankelijk en het einde zegt ook meer dan genoeg .

avatar van otherfool
Vreemde film. Het verhaal rond de twee hobos is ergens wel onderhoudend, en eigenlijk gebeurt er best veel (een knokpartij, een moord, een bezoekje aan een hoerenkeet, een lynchpartij), maar toch wil het maar niet echt goed worden. De doorzichtige love-interest is daar nogal debet aan, de overacterende bad guy ook, en de dubieuze relatie tussen de hoofdrolspelers doet de rest. Beetje half werk.

2,5*.