Connie and Carla (2004)

Alternatieve titel: Connie & Carla

geregisseerd door Michael Lembeck
met Toni Collette, Nia Vardalos en Guy Fauchon

Als de twee serveersters Connie en Carla uit Chicago getuige zijn van de moord op hun baas en hierdoor moeten vluchten, besluiten zij hun pogingen om zangeres te worden voort te zetten in het losbandige Los Angeles. Connie en Carla gaan druk op zoek naar een baan in de entertainment. Wie schetst hun verbazing; ze worden aangenomen! Wel is daar een 'klein' leugentje om bestwil voor nodig; ze moeten zich voordoen als mannen, die zich weer voordoen als vrouwen... Het travestietenbestaan gaat ze goed af: ze worden aanbeden door de hele gayscène van LA! Dat succes brengt lastige maar vooral komische situaties met zich mee. Het wordt pas écht ingewikkeld als Connie verliefd wordt op hetero Jeff, die Connie alleen als haar alter ego kent... Uiteindelijk zullen de dames moeten beslissen of ze werkelijk alles voor hun droom overhebben...

Moviestar
Nou het verhaal klinkt leuk, wel een film die ik wel zou willen zien. Jammer dat er nog zo weinig info over is.

Vind het juist erg mager en cliché klinken, maar goed...

Moviestar
Tuurlijk dat wel het is zeker al vaker gefilmd/gemaakt, maar dan toch iedere keer weer met een ietwat andere draai. Hier gaan ze bijvoorbeeld undercover en worden gezien als dragqueen terwijl het vrouwen zijn.

avatar van Esteban
Dit ziet er een pittige komedie uit en met de veelzijdige Toni Collette aan de zijde van Nia Varlados, who isn't bad herself moet het al heel erg mislopen om te mislukken. Ze lijken beiden in hun nopjes en het ziet er uiterst amusant uit!

ff Terzijde, De Chicago-touch in de trailer is toch wel een minder subtiele maar slimme zet I guess.

Trailer : http://movies.yahoo.com/movies/feature/connieandcarla.html

Moviestar
Hoe komt het dat hier niets bij staat qua release??

avatar van titia
releasedatum is nog niet bekend. Hij stond ooit voor eind juni op de planning, maar toen is hij toch uitgesteld (of hij gaat straight to video)

aha bedankt

sydney
titia schreef:

Zal wel afstel worden... Film is leuk bedoeld, maar komt niet zo over! 2,0*

avatar van titia
voorlopig staat de film weer op de releaselijst, nu voor 9 december.

Antwoord van mijn vriendin:

Ik vond het een goeie film met een leuk verhaal en goed gespeeld!
Echt veel leuke humor.

3 sterren

Aardige film, heeft z'n leuke kanten, zoals Connie en Carla zich gedragen als dragqueen. 3*

nou ik heb de film al gezien hij is best leuk

...En wat mag je cijfer/sterrren dan wel zijn?!

Ik vind het een erg nare titel 'Connie and Carla' het lijkt wel of het over vermiste meisjes gaat.

Daar gaat deze film ook over over vermiste kinderen. Pardon ik moet vrouwen zeggen
Ze worden nl gezocht door de mafia

Bagger. Totale Bagger. Met een grote B. Alles wat er maar mis aan kan zijn is er mis aan. Leuke momenten? GEEN !!!

Het idee kan best leuk zijn: Ondermaats presterend showbizzduo moet onderduiken en bouwt een nieuwe carriere op als "vrouw-doet als man-doet als vrouw-vrouw" omdat ze het geld nodig hebben. Toegegeven... als je heel erg op de hand bent van homomannen die zich als vrouw verkleden heb je hier een leuke tijd aan maar persoonlijk is dit niet aan mij besteedt. Met alle respect voor de mensen die zich hier wel gelukkig in voelen uiteraard. Maar de schaarse "grap" waarin uiteraard het schaamteloos gebruiken van standaard homograppen pakt voor mij totaal niet leuk uit. Jammer maar helaas. 1*

avatar van zeus
Leuk zo'n komedie waarbij ik NIET heb moeten lachen, zelfs GEEN glimlachje. 1*.

avatar van Redlop
Dezelfde alarmerende berichten gehoord als in bovenstaande posts. Wel jammer voor Toni Colette, best goeie actrice.

Meer een vrouwenfilm.....:|

(of voor de woensdagavond op RTL 4)

toni collette is op dit moment mijn favoriete actrice. maar haar rollen worden wel te willekeurig tien jaar na dato ik bedoel muriels wedding. ik volg haar sindsdien.snik snik

Ik heb deze film vorig jaar augustus in het vliegtuig gezien en ik vond het toen erg leuk (mijn vriend ook trouwens) Het is wel een lekkere feelgood movie! Ik wil hem zeker nog eens zien.

feelgood movie!

idd heb hem net geizen
zag er goed uit.

4 sterren

Leuke film hoor, had hem alleen anders verwacht toen ik hem begon te kijken. Viel in ieder geval niet tegen.

avatar van BlueJudaskiss
Some Like It Hot-rip off, met een paar leuke momenten. 2,5*

avatar van Verhoeven
Een nogal irritant filmpje dat alweer de tolerantie moet opwekken tussen hetero’s en homo’s. Vooral het geforceerde door de strot heen duwende moraal deed de film de das om. Een stel hysterische dames worden achterna gezeten door de plaatselijke bende. Ze vluchten de stad uit en worden grote in Los Angeles waar ze als travestieten door het leven gaan. Alles komt in de knoei als één van de dames verliefd wordt op een hetero, die het op zijn beurt niet zo heeft op het turbulente leven van zijn homoseksuele broer. Zoals je kunt verwachten komt alles op zijn pootjes terecht en wordt de film uitgeblazen door een olifant. Dus niet veel bijzonders en laat het vooral links liggen in de videotheek.

Naar mijn idee een super geweldige film met uitermate acteerprestaties van Collette en Vardalos.
Als je van films met diepgang houdt zou ik deze film niet aanraden aangezien je vanaf het begin al in de smiezen hebt hoe de film zou kunnen aflopen (en gaat aflopen).
Ik vind dat er hele leuke grappen en scenes inzitten die meesterlijk bedacht zijn. Als je van musicalliedjes houdt en gewoon een leuke, vrolijke film wil kijken dan is deze film absoluut een aanrader!

avatar van Ejerika
The Musicman schreef:
Meer een vrouwenfilm.....:|

(of voor de woensdagavond op RTL 4)

Woensdagavond op rtl4 kunnen we genieten van waargebeurde verhalen en de Daniël Steel. Ik begrijp je vergelijking niet.