The Thing That Couldn't Die (1958)

Horror

geregisseerd door Will Cowan
met William Reynolds, Andra Martin en Jeffrey Stone

Een telepatisch begaafd meisje vindt een eeuwenoude kist op de boerderij van haar tante. Als ze de kist opent, ontdekt ze het nog levende hoofd van Gideon Drew, een duivelaanbidder die al in de 16e eeuw werd onthoofd door Francis Drake.

avatar van otherfool
Klinkt leuk he? Nou, niet heus hoor. Het 'ding' is gewoon een kop die wat mensen in de ogen staart om ze te hypnotiseren. Hij lispelt er ook nog wat bij maar dat is niet te verstaan. We krijgen in een flashback wel te zien hoe of wat, maar mijn aandacht was allang verslapt. De onderhuidse sexuele spanning is nog wel aardig, maar dan heb je het ook wel gehad.

1,5*.

avatar van alexspyforever
Ik vond de film nog wel best te doen. De momenten dat het hoofd van Gideon Drew in beeld komt zijn best wel creepy en het telepathisch begaafde meisje was wel een leuk karakter. De andere karakters zijn dan weer niet om over naar huis te schrijven. En als er dan toch wat meer spanning in begin te komen is de film bijna gedaan. Het einde was nogal afgeraffeld. Net geen voldoende eigenlijk. Het was wel een beter verhaal dan "The Brain that wouldn't die". The Head uit 1959 blijft wel mijn favoriete film met een levend hoofd.