ad

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Jacob Tierney

Met onder meer: Nick Stahl

Over Twist

"Boys do what boys must!"

De film gaat over Dodge, oftewel de Artful Dodger (een rol van Nick Stahl), die ooit thuis was in een buitenwijk van Montreal, maar nu een misantropische veteraan op de onverschillige straten van Toronto is. Wanneer hij de jonge Oliver ontmoet, ontfermt hij zich over hem en begeleidt hem in de wereld van de mannenprostitutie. Dodge en de andere jongens vormen een hechte familie, minder traditioneel, maar zeker eerlijker dan Olivers laatste thuis met zijn vernietigde illusies. Zelfs drugsdealer Nancy, de vriendin van overlord Bill Sykes, die de jongens gemotiveerd houdt, is warmer tegenover hem dan hij gewend is. Naarmate Olivers onschuld afbreekt, wordt Dodge steeds meer afgeleid door een demoon uit zijn eigen verleden, zijn broer David.

avatar van titan

titan

Leuk idee om het aloude verhaal van Dickens eens een andere wending te geven, maar de uitwerking bevalt me niet zo. De film kent te weinig verhaal en is me te traag en te zwartgallig. 2*

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20017 berichten

Voor mij werkte het wel. De film kwam zelfs behoorlijk hard aan.

Gitzwart en hard. En misschien ook wel waar. Een wereld waar nauwelijks een streepje zon aan de horizon zit. Waar je niemand echt kunt vertrouwen, waar iedereen op de afgrond balanceert.

Slechts met een scene (de broer van Dodge die tot seks dwingt) had ik wat moeite.

avatar van Bloompje

Bloompje

Dit is idd een indrukwekkend debuut voor een 24jarige jongen. Ook gezien op IFFR. De film komt in mei uit in de VS. Gelukkig komt er dan zeker een dvdtje van, want deze film mag zeker niet in mijn collectie ontbreken. Schitterend geacteerd van Nick Stahl.

avatar van Esteban

Esteban

Is er een trailer beschikbaar van 'Twist' ?

avatar van Bloompje

Bloompje

ja, sinds kort. op comingsoon.net kan je hem zeker bekijken.

avatar van alec

alec

Grauwe, ietwat saaie film.

Het komt niet van de grond en van een plot is bijna geen sprake. Nou is dat niet zo heel erg belangrijk, wel dat sommige acteurs realistisch en overtuigend hun rol speelden.

Een *3

gauke

De regisseur was nog maar 24 jaar oud toen hij deze Canadese productie maakte. Een donkere, neerslachtige, ijskoude, documentairachtige film, waarin bijzonder goed geacteerd wordt. Een moderne weergave van Oliver Twist (Dickens) uit de negentiende eeuw. De cultuur van de (tiener) gayprostitutie wordt getoond in trieste, gemene, smerige, nauwelijks voor te stellen leefomstandigheden. De jongens zitten in een vicieuze cirkel, die niet te doorbreken is, zodat ze geen keuze hebben en hun trieste situatie moeten accepteren.