ad
  • 8.179.803 stemmen

The Strange World of Planet X (1957)

Sciencefiction / Horror | 75 minuten

Genre: Sciencefiction / Horror

Alternatieve titel: Cosmic Monsters

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Gilbert Gunn

Met onder meer: Forrest Tucker, Gaby André en Martin Benson

Over The Strange World of Planet X

"Man and alien unite to combat the most insidious peril the universe has ever known!"

In een klein lab op het Engelse platteland voert Dr. Laird proeven uit met magnetische velden. Door de proeven trekt hij na een bizarre storm dingen aan die hij niet voor mogelijk had gehouden en die dood en verderf zaaien in het eens zo rustige stadje.

imageimage

Gerard Wilson

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19312 berichten

Ok dit was al een veel aardiger filmpje dan The Man from Planet X. Helaas is er nog een veel te lange aanloop naar de dreiging waar het dorpje aan wordt blootgesteld. Er worden wat relaties tussen de hoofdpersonages uitgediept maar die zijn niet echt interessant. Ook is er veel te veel wetenschappelijk gepalaver waar ik weinig boodschap aan heb. De laatste 20 minuten barst het dan toch los, niet echt spectaculair maar de reuze-insecten zien er niet slecht uit al zijn er nauwelijks shots waarin we mens en insect in één shot zien. Er is een scène waarin een dame vast komt te zitten in een web, dat is de meest spannende. Er zijn zwakkere creature features maar ook veel betere dan deze.