Joe Somebody (2001)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door John Pasquin
met Tim Allen, Kelly Lynch en James Belushi

Wanneer Joe Scheffer door een collega in elkaar geslagen wordt vlak voor zijn dochter (op "neem je kind mee naar je werk-dag"), besluit hij om terug te vechten. Hierdoor begint hij langzamerhand omhoog te klimmen op de carrière-ladder binnen het bedrijf.

IQ160
Wel grappig.
James Belushi is de moeite van het zien
van deze film wel waard.
Let vooral op de filmposters in z'n dojo.
Daar kan Jean-Claude nog wat van leren.
Tim Allen is zoals altijd: wel grappig.
En julie Bowen is een mooie vrouw.

Aardige film, Tim Allen acteerde wel leuk.

Aangezien hier verder maar twee reacties staan wil ik toch ff reageren, ik dacht eerst: "deze film is te slecht om te reageren", maar uit medelijden doe ik het toch maar. In de film zitten wel leuke stukjes maar Tim Allen moet het gewoon maar bij series houden, houdoe....2.5 sterren.

avatar van SSeagal
James Belushi was wel leuk, heb deze gehuurd omdat ik de videotheek "uit" had gekeken en deze nog over was, en dat zegt genoeg lijkt me, boutfilm. Voor de moeite *1/2

damon
verwacht geen comedy, maar een lucthige verhaal met een wijze les
redelijk

was wel aardig, wat bekende gezichten en tim allen is vaak leuk, in big trouble vond ik em leuker. Dit soort films suggereren dat als je doet wat "juist" is, je goede gebeuren en in de ogen van hollywood is dat dus een lekker wijf, een topbaan en veel geld. Dus wat die wijze les betreft, stick it in your .....

Eigenlijk wel een meevaller, deze film. Het verhaal is leuk en Allen zet een prima rol neer.
Helaas lijkt de regisseur in het begin niet te kunnen kiezen tussen drama en komedie, alvorens de film op een gegeven moment geen van beide meer is. Wel aanwezig is een wijze les en een cliché liefdesverhaaltje.
Het leuke verhaal, de rol van Allen en de charmante Meg maken het toch de moeite waard.

avatar van Captain Pervert
Veel beter en geestiger dan het cijfer hier doet vermoeden en daarom dus een positieve verrassing. Tim Allen is gewoon geinig. Coole poster ook.
James Belushi is een leuke Steven Seagal parodie.

3 sterren!

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Ja, de film is aardig braaf. Ja, het scenario is niet perfect. En ja, het einde is nogal een cliché.
Maar... Tim Allen is goed op dreef en heeft een aantal erg leuke grappen, James Belushi is ook erg grappig als ex-filmster en er gebeuren genoeg komische dingen om je anderhalf uur (perfecte speelduur voor een film als deze trouwens) te vermaken. > 3*

avatar van IcU
IcU
Hij begon best goed. Toen de film het midden naderde zwakte hij een beetje af, en werd steeds ongeloofwaardiger. Aan het eind werd hij wel weer goed. Allen speelde een beetje minnetjes en kreeg niet echt de kas om iets grappigs er aan toetevoegen. Al met al was het een aardige film, maar niet veel bijzonders.

avatar van Purmerend
Braaf, maar vermakelijk. Leuke scene's:
- kaarsjes uitslaan
- winkelwagentje race

Tim Allen en James Belushi is een goede combinatie.

Can you show me some of that Crouching Dragon, Hidden Tiger stuff?

Hahaa, ik begon al te lachen na het lezen van de korte inhoud

avatar van DeCol
Net gezien.. Niet zo zeer grappig, wel zoetsappig, voorspelbaar, maar zeker niet onaardig.

Verwacht inderdaad geen comedy, maar meer het genre familiefilm. De romantiek valt ook nog wel mee.

Leuke James Belushi en Tim Allen.

Het verhaal is redelijk zwak maar dankzij het einde wordt dit toch wel versterkt, hier komt de wijze les naar voren.

Al met al vond ik het een leuke film, waarin het vooral gaat om de wijze les.

Oh zo zoet en cliche, maar desalniettemin toch een sympathiek filmpje (dat uit de mond van iemand die absoluut geen Tim Allen fan is), al komt dat voornamelijk door de leuke bijrol van James Belushi.

avatar van Spetie
Zeer matige film, die zo voorspelbaar is als het maar zijn kan. Dit hoeft op zich geen probleem te zijn, ware het niet dat er nauwelijks wat leuks gebeurt in de film. Tim Allen is zo stijf als het maar zijn kan en totaal niet grappig. Het enige wat mij ervan weerhoudt om niet de minimumscore uit te delen is het bijrolletje van James Belushi, die wel grappig was. Helaas had hij maar een hele kleine rol in de film.

avatar van tommykonijn
James Belushi was absoluut een van de betere dingen uit de film, Tim Allen vind ik nou niet echt bepaald een geweldig acteur, en de grappen wisten me vaak niet te bekoren, ik vond het niet echt een geslaagde film, misschien soms wat aardige en vermakelijke momenten maar veel gelachen heb ik niet.

avatar van predator
flauw en langdradig. Acteerwerk is redelijk.

De eerste helft vond ik best leuk en viel er ook veel te lachen, maar na ongeveer 60 minuten wordt het allemaal was flauwtjes en serieuzer. Maar al met al was hij wel goed te bekijken en vond ik James Belushi zeer goed en leuk in deze film. Julie Bowen vond ik zeer mooi in deze film.

avatar van 606
Best grappig op sommige momenten en ook aardig geacteerd.
Tim en James vormen een goed team.

3 sterren

avatar van MovieHolic
Beetje flauw en soft... zitten enkele leuke scenes tussen maar niets uitzonderlijks

avatar van jumpstylemovie
Redelijk tussendoortje. Ik mag Tim Allen en Belushi allebei wel en vond dat ze samen een leuk team vormden. Die kerel waar Joe tegen wil vechten speelt ook prima. Er zitten een aantal stukjes in waarbij ik kan glimlachen maar op het einde krijg je precies wat je van te voren al kan verwachten: "vechten is niet de oplossing" Zo cheesy.

avatar van Alexander1900
Heb de film inmiddels meerdere keren gezien en het blijft een aardige film om naar te kijken. De eerste keer vond ik het echt een toffe film! Nergens hoogstaand, maar wel vermakelijk.

avatar van Richard_Voorhees
Voorspelbaar en luchtig filmpje waarin men behoorlijk wat dingen voorbij laat komen, variërend van het gezinsdrama van de hoofdpersoon tot wijze lessen als macht/beroemdheid maakt niet gelukkig, volg je dromen en vechten lost niets op. Temidden van dit alles zien we het gezinsdrama niet helemaal goed overkomen, maar de chemie tussen Allen en Beluchy is best leuk. Daarnaast heb ik een beetje een zwak voor Julie Bowen en ook nu vond ik haar weer aandoenlijk. Haar suggestieve zware jeugd vind ik dan weer wat "too much" gezien bovenstaande thema's ook al aan bod komen.
Al met al een redelijk vermakelijke film waarin men soms net wat teveel dramatiek wil toevoegen.