Firefox (1982)

Actie / Thriller

geregisseerd door Clint Eastwood
met Clint Eastwood, Freddie Jones en David Huffman

1982. De Amerikaanse en Britse geheime diensten komen erachter dat de Russen een supersonisch vliegtuig hebben ontwikkeld dat zes keer sneller is dan het geluid en niet door radars kan worden opgemerkt, de MIG 31. Ze overwegen om het vliegtuig te stelen. Er is echter maar één piloot die in aanmerking komt voor deze opdracht die de naam "Firefox" meekreeg: Vietnamveteraan Mitchell Gant.

avatar van des1
Haha, Amerikanen die een superieur technologisch vliegtuig van de Russen willen jatten. Niet alleen een raar en onwaarschijnlijk gegeven, maar ook de omgekeerde wereld. Het zal één van de films zijn waar good ol' Clint niet bepaald trots op zal zijn.

avatar van horizons
des1 schreef:

Denk dat de VS in de vorige eeuw heel graag een MIG25 of MiG29 in bezit had willen krijgen.

avatar van AJK
AJK
Kan me toch wel heugen dat ik dit een lekker filmpje vond toen in die tijd.3.5.
Zal het vanavond herbekijken ben benieuwd.

avatar van JanLo
des1 schreef:
Dus jij denkt dat er alleen in Amerika superieur technologische vliegtuigen gemaakt werden. Dat lijkt me raar en onwaarschijnlijk!

pop
Matig filmpje van Eastwood. Komt ook dat trucage behoorlijk achterhaald is. Er wordt hier en daar wat gejat van Star Wars. Let maar eens op die achtervolging van za planes in die berg canyon. Die scène komt vrijwel rechtstreeks uit de oude Star Wars doos.
Grappig om een keer te herzien, maar ook niet meer dan dat.