The Taking of Pelham One Two Three (1998)

Misdaad / Actie

geregisseerd door Félix Enríquez Alcalá
met Edward James Olmos, Lorraine Bracco en Vincent D'Onofrio

New York, metrostation Pelham Bay Park 13:23. Een normale dag voor de gemiddelde metroreiziger, verandert in een nachtmerrie. Vier meedogenloze kapers, onder leiding van Mr. Blue kapen de trein. Hun eisen zijn simpel: 5 miljoen dollar binnen een uur, anders worden de gijzelaars één voor één doodgeschoten.

Remake van het origineel uit 1974.

avatar van moviefreak#1
Met een hele goede rol van Vincent D'Onofrio !

Inderdaad.

Maar heb het niet zo op remakes.

avatar van Dragon
Slechte remake van een boeiende misdaadthriller uit '74.
Zowat alle personages zijn onvoldoende uitgewerkt en de film kan de aandacht niet vasthouden door het gebrek aan spanning en originaliteit. Bijna de gehele cast zet een houterige, saaie vertolking neer. D'Onofrio is nog te pruimen, wat niet echt moeilijk is gezien de andere acteerprestaties. *1/2