L'Umanoide (1979)

Italië
Sciencefiction

geregisseerd door Aldo Lado
met Richard Kiel, Barbara Bach en Corinne Clery

Graal wil met behulp van Dr. Kraspin zijn broer verdrijven als de heerser van Metropolis. Met een middeltje dat gewone mensen verandert in supersoldaten verandert hij piloot Golob in de schrik van het volk.

avatar van Ravenstein
Als liefhebber van SF en slechte films is deze onmisbaar in mijn collectie en ik heb me hem daarom vandaag (samen met Il Mondo di Yor en I Nuovi Barbari) via E-bay aangeschaft.

Interessant voor mensen die geïnteresseerd zijn in deze film: The Humanoid Homepage

avatar van ToNe
Goh, Aldo Lado.
Heeft een aantal interessante giallo's op zijn naam staan.
Dit doet me denken aan Starcrash.

avatar van Ravenstein
Voor liefhebbers van dit sooir Italiaanse pulp...

Aan deze film werkten oa Enzo G. Castellari (second unit director), Gianneto De Rossi (make-up effecten), Antonio Margheriti (special effects) en ook Ennio Morricone (muziek) mee.

avatar van Mug
Mug
Morgen gratis te bewonderen in Worm (R'dam), 19.30 uur. Italiaanse 70s trashpulp, wie houdt er niet van...?

avatar van zombie
Als die Stormtroopers niet in het zwart waren gekleed, had ik het verschil nooit opgemerkt

avatar van bennie jolink
Ik wou hier een commentaar neerzetten maar ik moet eerst Barbara Gibson vermoorden.