ad

Genre: Drama / Oorlog

Oorsprong: Verenigde Staten / Zuid-Korea

Geregisseerd door: Terence Young

Met onder meer: Laurence Olivier, Jacqueline Bisset en Toshirô Mifune

IMDb beoordeling: 2,7 (710)

Over Inchon

"LOVE. DESTINY. HEROES. War Changes Everything."

Een groot deel van Zuid-Korea zucht onder het meedogenloze communistische bewind van Noord-Korea. Generaal Douglas MacArthur geeft leiding aan de troepen van de VN die Zuid-Korea moeten bevrijden en de orde dienen te herstellen. Maar onder zijn staf heerst verdeeldheid over waar de invasie van het bezette gebied moet plaatsvinden.

image

Longfellow

Marguerite

avatar van Quentin

Quentin

zou een van de slechtste oorlogsfilms ooit moeten zijn, met een enorm verlies (film van in de 40 miljoen dollar die slechts 1 miljoen in de VS opbracht) en een slechte olivier.... iemand gezien?

avatar van Quentin

Quentin

Iemand meer info/commentaar?

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20005 berichten

People ask me why I'm playing in this picture. The answer is simple. Money, dear boy. I'm like a vintage wine. You have to drink me quickly before I turn sour. I'm almost used up now and I can feel the end coming. That's why I'm taking money now. I've got nothing to leave my family but the money I can make from films. Nothing is beneath me if it pays well. I've earned the right to damn well grab whatever I can in the time I've got left.

Aldus Laurence Olivier die 1 miljoen dollar verdiende met zes weken filmen.

avatar van Macmanus

Macmanus

Volgens IMDb; "Was never released on home video or DVD." Hadden ze kennelijk ook niet echt veel zin om een klein beetje geld ermee terug te verdienen. Wel boeiend altijd van dit soort "mislukte" films.

avatar van Fikret8

Fikret8

De film werd stiekem gefinancierd door Sun Myung Moon (oprichter van de Verenigingskerk) . Toen dit bekend werd, werd de film massaal geboycot door het publiek.

Bron: De 10 Grootste Film Flops allertijden - Alletop10lijstjes

avatar van mrklm

mrklm

Fikret8 schreef:

Die informatie is onvolledig. In de opening credits staat met koeienletters 'Advised by Sun Myung Moon'. Diens betrokkenheid was dus wel duidelijk, maar niet hoe verreikend die betrokkenheid was. En hoewel dat wellicht voor een deel van het publiek een reden is geweest om niet te kijken, speelt daar vooral mee dat de film door de critici werd neergesabeld. Van een 'massale boycot' zou ik dus niet willen spreken

Bron: 'INCHON,' AT LAST - The New York Times - nytimes.com

Bron: Radio Times Guide To Film 2018

avatar van mrklm

mrklm

De grootste flop uit de filmgeschiedenis is niet zo rampzalig als zijn reputatie doet vermoeden. Dat neemt niet weg dat het vooral erg slecht is, maar dan wel dusdanig dat het 'leuk' is. Zo zien we om de zoveel minuten hoe de Noord-Koreaanse bezetters heldhaftige, ongewapende Zuid-Koreanen meedogenloos neermaaien. De verhaallijn met Jacqueline Bisset die een paar Zuid-Koreaanse kinderen uit bezet gebied smokkelt is, zeker aan het einde, tenenkrommend sentimenteel. David Janssen en Ben Gazzara lijken zich stierlijk te vervelen, al doet Richard Roundtree het nog niet zo slechts als een sergeant. Het is duidelijk dat het budget vooral is opgegaan aan een hele serie uiterst spectaculair ogende, maar slecht uitgevoerde actiescènes die echter lukraak in de film zijn verwerkt. Uiteraard krijgen we aan het eind regelmatig shots te zien van tientallen dode Zuid-Koreanen en ja, er is ook nog de huilende baby die aan de voeten van zijn dode moeder ligt. Laurence Olivier gaat in ieder geval lekker over-the-top als MacArthur, dus er valt wel wat te genieten. Maar niet zo gek veel...

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1967 berichten

Ik heb vandaag inchon gezien. Resultaat een rommelige film, onlogisch en met veel gaten in het verhaal. Er is veel actie en is de film dus rijk aan gevechtsscenes en explosies van begin tot het eind. Ik geef deze een 2.0