13th Child (2002)

Alternatieve titel: The 13th Child, Legend of the Jersey Devil

Horror / Thriller

geregisseerd door Steven Stockage en Thomas Ashley
met Cliff Robertson, Lesley-Anne Down en Robert Guillaume

Een Indiaanse shamaan transformeert zijn 13e zoon tot half mens half demoon, om engelse soldaten te onthoofden tijdens de Amerikaanse revolutie. Twee eeuwen later wordt een bloedmooie rechercheur op pad gestuurd om het duivelse wezen uit de bossen van New Jersey te verdrijven.

avatar van maurice74
Wat een bagger is dit. Is er geen filmkeuring die kijkt naar kwaliteit?

Gesteld met een eufemisme: dit is niet de beste film die ik ooit heb gezien.

...wordt een bloedmooie rechercheur op pad gestuurd...

zó bloedmooi was ze nu ook niet hoor! ach ja persoonlijke mening é

avatar van henkula
maurice74 schreef:
Wat een bagger is dit. Is er geen filmkeuring die kijkt naar kwaliteit?

Daarvoor zijn wij er toch

Toch slechte punten voor een film dat niet zoooooooo slecht was

avatar van Phantasm
Wat een waardeloze klotefilm, er gebeurt bijna niks in, gewoon enorme bagger!!!!!

avatar van Moviestar1979
Een slapper horrorfilm waarin bijna niets gebeurt.

Net zoals Bigfoot, het monster van Loch Ness en de Verschrikkelijke Sneeuwman gelooft men dat The Devil Of New Jersey een soort mythe is.
Oud-politieagent Riley is er echter van overtuigd dat het wezen bestaat, en heeft dit met eigen ogen gezien.
Sindsdien verblijft hij in een psychiatrische instelling.
District Attorney Murphy stuurt Kathryn Tatum op onderzoek uit.

Het monster in deze film lijkt meer op een gemuteerde Gremlin, en is nauwelijks goed te zien.
Een grote telleurstelling voor de horror fans.

1,5 *

avatar van HK Senator
Ik begrijp niet dat deze film zulke slechte reacties krijgt. Ik vondt het echt een topper. Een eerste klas film, zeer het kijken waard.
Maar ja, ik zag de film dan ook tijdens een horror film marathon en dan is het altijd wel leuk als er ook een amateuristisch wangedrogt tussen zit. Ik vrees dus dat ik niet helemaal objectief ben.