• 10.518 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Jerry Warren

Met onder meer: Robert Clarke, Steve Brodie en Cameron Mitchell

Gesproken taal: Engels

Plot Frankenstein Island

"The power is 7,000,000 volts--it's alive!"

Als een luchtballon op een verlaten eiland crasht ontdekt de crew dat de nazaten van Frankenstein het familiewerk aan het voortzetten zijn. Iemand zal het kwaad moeten stoppen.

logo tmdbimage

avatar van Diesel

Diesel

Met een 1,2 (50 stemmen) no. 1 slechtste horror op IMDB.

Zelfs slechter dan 'Manos' the Hands of Fate.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Schijnt inderdaad erg slecht te zijn. Retromedia bracht hem uit op DVD in de States, met een print die na verluidt bijna even slecht is als de film zelf. Ik doe in elk geval geen moeite om dit gedrocht te bekijken.

avatar van wihu61

wihu61

Ik heb hem met moeite uitgekeken. Deze film slaat werkelijk nergens op. Toch wel leuk om eens gezien te hebben. Het vergt wel uithoudingsvermogen!

avatar van Chainsaw

Chainsaw

We hebben schedelrokende bikini-dames. We hebben zonnebrildragende zombies. We hebben het hoofd van een dementerende John Carradine die steevast ‘The Power’ roept. We hebben rare taferelen met vuur, foto’s en zo’n plastic drietand die je bij een feestwinkel voor 95 cent koopt. En we hebben een bespottelijke climax met het meest krankzinnige eindgevecht aller tijden met bazooka’s, vampieren, een oude man van 200 jaar en een loodzwaar machinegeweer. Frankenstein Island is een film van het kaliber als Manos: The Hands of Fate; zonder twijfel erg slecht, maar tegelijkertijd zo dom dat het ook leuk wordt. Het is soms echt even doorbijten, maar genoeg elementen zijn onbedoeld werkelijk enorm komisch.

1,5 sterren.

avatar van Woland

Woland

Een bizar plotloos gebeuren. Of misschien is plotloos niet helemaal het juiste woord, er gebeurt namelijk best veel maar het heeft allemaal een logica en samenhang van niks. Een paar ballonvaarders stranden op een eiland, er zijn kuddes dames in luipaardbikini's, een oude nazaat van Frankenstein én een van Van Helsing (ja inderdaad, da's uit een ander verhaal), zombies, het zwevende hoofd van John Carradine, maar waarom dingen gebeuren lijkt compleet willekeurig. Wel zijn er nog mad scientist bases, kung fu gevechten, machinegeweren, en de meest idiote gesprekken. Ik kan niet anders dan het gemiddelde omhoog trekken.