The Ape Man (1943)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door William Beaudine
met Bela Lugosi, Louise Currie en Wallace Ford

Door het uitvoeren van een vreemd wetenschappelijk experiment, verandert de gekke dr. James Brewster in een harige "Aap Man". Wanneer het experiment mislukt blijkt, zoekt hij naar een tegengif, wat verkregen kan worden uit het mergbeen van mensen.

avatar van kirk douglas
een van de bekendere films uit lugosi,s b-film tijd. deze was niet eens slecht hoewel lugosi voordurend met haar in zijn gezicht rondloopt. natuurlijk weet je al meteen dat brewster en zijn gorrila mensen gaan vermoorden. maar de film is alsnog erg leuk om een keer te kijken.

avatar van joolstein
Tegenvallend filmpje met Bela Lugosi als aap. Er gebeurd te weinig interessants waardoor het algauw meer op een klucht ging lijken in en rond het huis van dr. James Brewster. Als zondagsmiddagfilm is het nog wel te doen.