Petete y Trapito (1975)

Argentinië
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Manuel García Ferré
met de stemmen van Pelusa Suero, Enrique Conlazo en Marcelo Chimento

Op een stormachtige nacht redt Trapito de vogelverschrikker de spreeuw Salapin. Salapin is hem hiervoor erg dankbaar. Samen gaan ze op reis en beleven allerlei avonturen.

mmmm......... nostalgie

echt jeugd sentiment

Vet ..... weet een van jullie misschien ook of en waar deze te koop is? Ik zou um zo graag weer hebben man

Ik hoop dat iemand mij ooit aan deze film kan helpen, ben als zovelen die hem kennen al jaren op zoek.

Super! Echt jeugdsentiment!
Zowiezo ieder jaar kijk ik 'm nog minstens wel een keer.

Ik ben ook al jaren op zoek. Hier kun je er meer informatie over vinden en een e-mail adres van iemand die deze film heeft op dvd.

Email:emydewit@msn.com

avatar van pascal83
kos schreef:

Of iemand heeft zich gewoon 6x aangemeld op de site

avatar van Keutul
Ik wil deze film ook erg graag hebben op dvd! Als kind was dit mijn lievelingsfilm. Ik ben beniewd wat ik er nu van zou vinden.

Dit ontbreekt niet aan de opvoeding van mijn toekomstige kinderen 5*

ik vind het zo'n lieve film. alleen jammer dat hij opgenomen was van tv en er nou iets anders op staat. Weet iemand misschien waar hij te koop is????
in ieder geval krijgt deze film een 4

avatar van Pellie
dikke 4,5 *
Dit is inderdaad een echt jeugdsentiment.Ik heb deze toenertijd op videoband opgenomen, maar helaas is deze nergens meer te vinden.

ooh trapito is zo leuk

m'n moeder had hem ooit eens op genomen op video
maar per ongeluk iets anders erover heen op genomen

en sindsdien ook nooit meer gevonden

als iemand weet waar je hem kan vinden
laat het me weten alsjeblieft

Ik zoek al zo lang naar deze film! Ik kan 'm echt nergens vinden! Maar ik vond 'm echt geweldig als kind:D Krijgt van mij een 5 vanwege het hoge jeugdsentiment!

Ik heb gezien dat er heel veel mensen op zoek zijn naar de tekenfilm Petete y Trapito, ik zelf ook al jaren.
Ik heb 'm nog op video alleen het allerlaatste stukje is eraf helaas.
Ik heb net op google gezocht en kwam bij een argentijnse site waar op staat dat deze film sinds 19 oktober 2006 te verkrijgen is op DVD!!!!!
Ik heb gevraagt of ik 'm kan bestellen en of de film ook in de nederlandse versie is.
Misschien ook een idee voor jullie?
Als ik meer weet laat ik het weten!!!

Kijk hier:

Heb deze tekenfilm vroeger te vaak gezien, is alleen zo lang geleden dat ik niet echt meer weet waar het precies over ging. Herinner me alleen iets van een heel zielig liedje waar zijn naam in voor kwam... TRAAAAPIIIITOOOO... Zoiets haha.

Idd jeugdsentiment. Heeft iemand al de DVD gevonden?
ZEKER 5*****

Miezz schreef:
Idd jeugdsentiment. Heeft iemand al de DVD gevonden?
ZEKER 5*****

JAZEKER ik heb de DVD gekocht van marktplaats en het is uitstekend:

Trapito tekenfilm te koop

Trapito kun je hier goedkoop halen:

Trapito te koop op DVD

Jeugdsentiment... ongeveer 25 jaar geleden gezien denk ik. Nu weer herbekeken. Wist niets meer van de inhoud van de tekenfilm zelf, alleen wist ik die intro nog met Trapito op de heuvel in de wind en de regen met dat zielige liedje waar ik vroeger de tranen van in mijn ogen kreeg. Helaas stond op mijn versie niet het complete einde. In mijn herinnering eindigde het ongeveer zoals het begin, huilend op de heuvel. Klopt dat? /spoiler] Zie nu na herbekijken wel veel jatwerk/gelijkenis met Disney Classics en Looney Tunes. Dat kan je in bepaalde stijl en tekenfilm-grapjes terug kennen.

Echter een kind zal dat niet zien en dus niet ergerlijk. Kind zal er veel plezier aan beleven, net als ik en bovenstaande personen als kind hebben gedaan.

De marktplaats advertentie is verwijderd. Trapito is nu onbeperkt hier te koop: Te koop trapito tekenfilm o...

Oeps dat was de verkeerde link.

trapito tekenfilm koop dvd ik had hem zelf daar ook besteld het was heel leuk trapito weer eens te zien! Mijn zoontje heeft het ook gekeken en vond hem ook top!

jeugdsentiment,ik was rond de zes jaar en moet steeds huilen als ik die film keek zeiden me ouders omdat ik zo zielig vondt.Weet nog wel musje ging weg vliegen en stond trapito weer alleenn in de winter in het mais veld.Heb inderdaad nog geen dvd van die film ooit wil hem hebben in de nederlandse versie.Wie weet waar ik die kan kopen?

avatar van John Milton
Ik kan me niet herinneren dit ooit gezien te hebben, en ik ben van 1980. Opgegroeid met heel veel kindernet en tekenfilms, maar het zegt me echt niets.

Als iemand zonder enige binding hiermee, moet ik helaas zeggen dat ik van de trailer bepaald niet warm word. Quite the contrary in fact. Maar hij staat op 1 in de tip 250, dus ik dacht: toch eens kijken wat dat is.

avatar van John Milton
En helaas. Dat beviel zonder band met het materiaal (of kinderen die er wél van genieten, ik weet niet of dat helpt in je waardering bij dit soort films) niet al te best. Zowel de animatiestijl als de karakters en het verhaal waren niet mijn smaak. Dan blijft er weinig over.