A Breath of Scandal (1960)

Verenigde Staten / Italië / Oostenrijk
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Michael Curtiz
met Sophia Loren, Maurice Chevalier en John Gavin

In het Oostenrijk van 1907 is de onstuimige prinses Olympia tijdelijk verbannen van het hofleven in Wenen. In afwachting van het bericht dat ze weer mag terugkeren, verblijft ze op het landgoed van haar ouders. Daar ontmoet ze per toeval de Amerikaanse ingenieur Charles Foster en is het liefde op het eerste gezicht. Als keizer Franz Josef I haar echter terugroept voor een gearrangeerd huwelijk, op aandringen van haar moeder, gehoorzaamd Olympia. Haar kortstondige romance met de Amerikaan lijkt voorbij.

avatar van Moviestar1979
Een redelijke romantische komedie met Sophia Loren in de hoofdrol.

De acteerprestaties zijn goed, maar het script stelt weinig voor. Onderhoudend genoeg om eens op een saaie zondagmiddag te bekijken.

2,5 *