Cherez Ternii k Zvyozdam (1981)

Alternatieve titels: Humanoid Woman | To the Stars by Hard Ways | Per Aspera Ad Astra | Через тернии к звёздам

1 stem

Sovjet-Unie
Sciencefiction

geregisseerd door Richard Viktorov en Nikolai Viktorov
met Yelena Metyolkina, Vadim Ledogorov en Uldis Lieldidz

Een probe die vernietigd wordt in de ruimte heeft één enkele overlevende: een mooie vrouw. Ze ziet er uit als een mens en zo gedraagt ze zich ook maar er is een geheimzinnige kracht die haar brein bestuurt.

avatar van mrklm
De muziek is weliswaar zenuwslopend, maar dat verhoogt meer de irritatie dan de spanning bij deze goedkope, vrij idiote SF-thriller. Het verhaal over de Humanoid Woman met ongewone krachten (waaronder het wijd opensperren van de ogen) is amper na te vertellen, iets waar de extreem goedkope sets, de vage kostuums (die pruiken!) en de idiote make-up (een hangsnorretje uit de wang) debet aan zijn. Uiteraard zijn de buitengewoon onbekwame Richard en Nikolai Viktorov de voornaamste verantwoordelijken voor dit prutswerkje.