Bodysong (2003)

Verenigd Koninkrijk
Oorlog / Documentaire

geregisseerd door Simon Pummell

De film is een onderzoek van en een ode aan het menselijk leven in al zijn verschijningsvormen, van geboorte tot dood, vol van rituelen, spel, seks, dans en geweld. Dit verhaal van het menselijk bestaan wordt begeleid door een score geschreven door Jonny Greenwood van Radiohead.

avatar van Mindflight
deze film lijkt me geweldig. heeft iemand al een idee over wanneer hij in de nederlandse filmhuizen te zien is?

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
De cd is uit weet ik toevallig, maar meer weet ik ook niet.

Vanaf 10 december te koop op dvd (A-film).

starbright boy schreef:
De cd is uit weet ik toevallig, maar meer weet ik ook niet.

Jonny Greenwood - Bodysong (2003) - MusicMeter.nl

mmmm het was niet een geweldige docu.... de muziek is wel goed idd.... We werden er een beetje treurig van...

avatar van Rephlex
Heerlijke film; zeker in artistiek opzicht.
Toegegeven: Het is geen typische 'zaterdagavond+bier+popcorn'-film, maar dat hoeft niet altijd.
Dit zal voor altijd de meest geslaagde poging zijn het menselijk leven in 1,5 uur vast te leggen.
De muziek is inderdaad grandioos! (wat wil je met Jonny Greenwood; componist voor de BBC en natuurlijk leadgitarist van het immer briljante Radiohead als sonisch architect?)
Vijf sterren!

avatar van Ruudje
Erg mooie docu!
Geen dialoog, alleen verbluffend mooie, afschrikwekkende en intieme archiefbeelden van alle jaren binnen de thema's:
birth, growth, sex, violence, death, dreams.

Zeer leuke toevoeging:
elke shot heeft een apart verhaal. op deze website bodysong
vind je alle achtergrond informatie achter de beelden en de personen.

Wat ik zelf erg mooi vond om te lezen was... In de film zag ik heel kort een paar kinderen spelen met Nazi-uniform. Op de site las ik dat dit uniform van de vader van het kind was. De ouders van het kind waren fanatiek nazi, totdat ze plotseling en onverwacht tijdens een boswandeling langs een concentratiekamp kwamen..

avatar van DwarreI
Jammer dat de website uit de lucht gehaald is..

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Behoorlijke draak. Probeert het hele menselijke leven te vatten, maar komt zelden verder dan cliche's. En kiest om de collage van beelden meer tot een geheel te maken voor de allermakkelijkste weg. Slowmotion, heel veel slowmotion. Er komen dan ook nog eens een aantal enorm uitgekauwde beelden langs (de executie in Vietnam, de man met de tank bij de opstand in China). Blijft over: de muziek. En die is bij vlagen wel mooi, maar werkt in combinatie met de film ook niet. Vooral omdat het geen flow in de beeldenstroom brengt, maar eerder is opgebouwd als een CD. Er begint een keer in de zoveel minuten gewoon een nieuw nummer.