The Rebel Set (1959)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Gene Fowler Jr.
met Gregg Palmer, Kathleen Crowley en Edward Platt

Drie jonge beatniks, onder leiding van de rebelse Tucker, bedenken een plan om een gepantserd geldtransport te overvallen. Ze hebben namelijk gehoord dat een van de wagens een paar miljoen dollar aan boord zou hebben en dat geld kunnen ze goed gebruiken.

avatar van Vinokourov
Na een suffe te lange intro begint de film alsnog te lopen met een aardig uitgevoerde overval. Daarna kakt het weer een beetje in. Weinig memorabel, maar het is om aan te zien.

avatar van otherfool
Inderdaad een leuk, vlot en zelfs spannend middenstuk ingeklemd tussen een matige start en een weinig opwindende slotachtervolging. De laatste scene is dan wel weer mooi gedaan en bewijst dat The Rebel Set ondanks de nodige schoonheidsfoutjes best een aardige film is.

2,5*.

avatar van mrklm
Ultragoedkoop misdaaddrama met kleurloze karakters en kleurloze acteurs. Er valt weinig rebels waar te nemen, afgezien van een overval die nog net een halve ster extra waard is. Verder valt hier niks goed over te zeggen.