Girls Town (1959)

geregisseerd door Charles F. Haas
met Mamie Van Doren, Mel Tormé en Ray Anthony

Chip wordt te handtastelijk tijdens een afspraakje met een meisje en laat het leven bij de strubbeling die volgt. De verdenking valt logischerwijs al snel op zijn vriendin Silver. Hoewel de bewijslast niet overtuigend is, wordt Silver naar Girls Town gestuurd, een correctionele instelling onder leiding van nonnen, waar opstandige meisjes goede manieren worden aangeleerd.

avatar van otherfool
Eerst maar even de samenvatting aanpassen want die klopt van geen kant...

Bijzonder matig in al haar facetten, ondanks een pittige start met een goed gefilmd gevecht om leven en dood. Daarna erg langdradig, saai, moralistisch en vermoeiend. Gelukkig speelt Paul Anka een leuke rol en zorgen Mamie van Doren en Elinor Donahue voor aangename beeldvulling.

1,5* dan maar, want het slotkwartier was ook nog wel aardig.

avatar van Vinokourov
Mamie van Doren ! Bijzonder hot in de jaren '50 & '60 en dat probeert ze nog steeds te zijn, als je een kijkje op haar site neemt. Ze weet van geen ophouden met het pogen tot hot-zijn (en ook met de plastische chirurgie, me dunkt). Enfin, ze neemt deze film op sleeptouw net als ze dat deed in The Untamed Youth, dat net zo'n soortgelijk verhaal heeft. Helaas, het werkt gewoonweg niet. Girls Town heeft veel slaapverwekkende dialogen en het is lang wachten totdat er echt bijzondere dingen gebeuren.

Deze film had overigens wel weer een aantal corny liedjes om de tijd mee door te komen. Ik kon stiekem erg genieten van het ontzettend suffige "I'm a lonely guy" oid .

Dick2008
Bijzonder matig ja. Eigenaardige combinatie van Mamie van Doren in een film met grote namen uit de muziekwereld. Mel Tormé, bekende zanger. Bekende bandleider Ray Anthony was toen getrouwd met Van Doren. Andere bekende zanger Paul Anka zingt wat liedjes, o.a. Ave Maria en The Platters ook nog één. Leuk opvulsel, maar het werkt verder niet best. Ook nog een klein rolletje voor de zoon van Charles Chaplin. 2.0