Ulvepigen Tinke (2002)

Denemarken / Zweden
Familie

geregisseerd door Morten Køhlert
met Sarah Juel Werner, Peter Jeppe Hansen en Lisbet Dahl

De herdersjongen Laurus neemt een verwaarloosd meisje mee naar de boerderij waar hij werkt, maar de boer wil niks met haar te maken hebben. Dan blijkt dat Tinke uit een rijke familie komt: op haar sterfbed heeft Tinkes moeder haar een medaillon gegeven. Hiermee kan ze bewijzen dat ze echt het kleinkind is van haar rijke opa en oma - maar dan raakt ze het medaillon plotseling kwijt....

FisherKing
Goedgemaakte Deense jeugdfilm, mooi, fris snel camerawerk, mooie spel en fijne muziek. Verhaal natuurlijk wel wat voorspelbaar (niet echt bijster interessant script) en naar mijn idee is de film te fragmentarisch, wat spanning etc niet ten goede komt. Maar heb me geen seconde verveeldt 3,5 *
(de limonade in de pauze was reuze lekker)

sydney
FisherKing schreef:
Goedgemaakte Deense jeugdfilm, mooi, fris snel camerawerk, mooie spel en fijne muziek. Verhaal natuurlijk wel wat voorspelbaar (niet echt bijster interessant script) en naar mijn idee is de film te fragmentarisch, wat spanning etc niet ten goede komt. Maar geen seconde verveelt 3,5 *

Ja, de film zat goed in elkaar. Idd mooie beelden en veel humor. Door deze mooie beelden werd het 19de eeuwse gevoel goed neergezet. Maar de humor maakt deze film.

Ook 3,5*

FisherKing schreef:
(de limonade in de pauze was reuze lekker)

Dit is volgens mij een external message.

Ik vond dit echt een prachtige film.. ik hou zowiezo van Deense/Zweedse films.. Ze zijn fris en hebben altijd een middelmatig tot goed script dat perfect wordt uitgewerkt! 4 sterretjes!

FisherKing
Wel stemmen dan

julesberkers
Ik zag hem net op tv, vond hem zeer goed uitgewerkt!
Het was wel een van de 1e zweeds/deense films die ik keek, dus echt vergelijken met andere films uit die streek kan ik nog niet.

maar al met al, een leuke film om naar te kijken.

avatar van E V
E V
Hele, mooie en ook leuke familiefilm.
Kinderen acteren zeer goed.
De film draagt een erge kleine-kapitein/ Ronja-de-roversdochter-sfeer uit: Heel gemoedelijk, prettig, ouderwets en knus.

avatar van Baggerman
E V schreef:
Kinderen acteren zeer goed.

Nou, inderdaad!

Dit grote kind vond het een prima (jeugd)film, maar ik ben benieuwd of de jeugd er hetzelfde over denkt?. Wellicht vindt men het allemaal wat saai.

Prachtig vormgegeven en overtuigend acteerwerk.

Wat me verder opviel was dat er in de film helemaal geen slechte personages voorkomen!

avatar van Phantasm
Leuk in elkaar gezette jeugfilm, kijkt lekker weg.

avatar van Multivitamine
Een pareltje onder de 'jeugd'films..

De meeste Nederlandse acteurs kunnen inderdaad niet tippen aan het niveau van deze kinderen.