Netherworld (1992)

Horror

geregisseerd door David Schmoeller
met Michael Bendetti, Denise Gentile en Holly Floria

Corey Thornton erft een oud herenhuis van zijn vader en besluit om er in te gaan wonen. Als hij het huis echter voor het eerst wil bezichtigen, ontdekt hij dat het bewoond wordt door de leden van een bizarre sekte, die door middel van gevleugelde monsters de doden tot leven kunnen wekken.

avatar van stephan73
Een film van Full Moon (de maatschappij van Charles Band), die bekend werden met de Puppetmaster serie. Dit keer hebben ze een vreemde film gemaakt. Een soort mengeling van voodoo en dierenhorror. Hij leek me erg leuk, vooral door de hoes (die ook hier te zien is), maar viel behoorlijk tegen.
Enkele scenes waren wel goed, maar het merendeel was niet al te bijzonder.

avatar van jeroentjuhhhhh
Inderdaad niet heel bijzonder, maar nog een tandje extra saai als het blijkt dat je hem al gezien hebt... En dan bedoel ik niet dat ik deze volledige film al eens eerder in de speler heb gemikt, maar omdat Schmoeller (liever gezegd: Full Moon) deze film op heeft geknipt en als ''short'' heeft gebruikt in The Possessed (2005) . Gebeurt wel vaker, laatst nog gezien in Night Train to Terror (1985) , waar ze Cataclysm (1980) in verkortte vorm hebben gebruikt bijvoorbeeld. En ach... neem het ze eens kwalijk. Netherworld is waarschijnlijk volledig over het hoofd gezien destijds en tegen die tijd (2005) al lang vergeten. Valt verder weinig zinnigs over te melden. Bevat weer wat vreemde elementen, maar het klinkt op papier allemaal een stuk vermakelijker dan dat het is. Paar momenten (kills) die nog wel bijblijven, maar over het geheel weet het niet heel boeiend te zijn. Eigenlijk typisch Full Moon (op de bekendere franchises na).