• 8.485.795 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Geregisseerd door: Alan J. Levi

Met onder meer: David Hasselhoff, Edward Mulhare en Susan Norman

Plot Knight Rider 2000

19 februari 2000. Wapendracht is volledig verboden voor politiemannen in de Verenigde Staten. Ze zijn uitgerust met ultrasone toestellen die de misdadigers voor enkele ogenblikken verstijven. Ondertussen wordt de politie zelf wél nog bedreigd met geweren en pistolen. De Knight Foundation werkt aan superintelligente wagens die kunnen denken en praten, als hulpmiddel in de strijd tegen het kwaad. Maar de productie loopt achter op het schema. Devon, de baas van deze organisatie, doet een beroep op Michael Knight. Hij moet de wagens testen en helpen bij de strijd tegen de misdaad. Het is nu tien jaar geleden dat Michael nog actief was bij de organisatie, maar hij neemt Devons voorstel aan op één voorwaarde: hij wil zij 'oude' wagen terug: K.I.T.T. Devon zit aardig in de problemen want de wagen werd gedemonteerd en alle onderdelen werden op de markt aangeboden en verkocht.

imageimage

Michael Knight

Officer Shawn McCormick

Russell Maddock / stemrol of K.I.T.T.

Thomas J. Watts

Officer Kurt Miller

Commissioner Ruth Daniels

Mayor Harold Abbey

Dr. Jeffrey Glassman

Lt. Justin Strand

avatar van TheVoice

TheVoice

Er staat boven in de tekst 19 februari 2000, maar de film speelde zich toch af in 1996?

avatar van TheVoice

TheVoice

pascal83 schreef:

Een Knight Rider film zonder de originele Kitt zouden ze ook gewoon moeten verbieden.

Precies, heiligschennis noemen ze dat.

avatar van Beertje45

Beertje45

de 4 seizoenen lopende serie destijds had zwakke tot middelmatige verhaaltjes, maar deze miskleun haalt het niveau volledig naar beneden. Ik vond destijds Hasselhof al een saaie slungelachtige held, maar al hadden ze een oscarwinnaar die rol toebedeeld, de show werd gestolen door KITT., die hier een ander foeilelijk uiterlijk meekrijgt. Het was ook een ernstige blunder om Devon te laten sterven in deze film. De alleraardigste muziek waarmee elke aflevering begon is ook opvallend afwezig. RIP

avatar van TronMan

TronMan

Wat een ellende was dit. Daar waar de serie geweldig was en is, is dit behoorlijk slecht. Grootste fout ; Kitt heeft een facelift gehad, en die is zwaar mislukt, ronduit schandalig. De muziek van nota bene Jan Hammer ( Miami Vice tv score) is ook niet veel soeps en past er ook totaal niet bij. Let nog even op 'Walter Skinner ' uit de X files, die de badguy speelt.

avatar van puppet master

puppet master

wie heeft hem te koop of waar te koop?

Mist nog in de collectie

avatar van Ray1976

Ray1976

puppet master schreef:

wie heeft hem te koop of waar te koop?

Mist nog in de collectie

Kijk hier eens : Knight Rider 2000 (DVD)

avatar van puppet master

puppet master

Ray1976 schreef:

Kijk hier eens : Knight Rider 2000 (DVD)

dank je, meteen besteld

avatar van Ray1976

Ray1976

puppet master schreef:

dank je, meteen besteld

Graag gedaan. Veel kijkplezier er mee toegewenst!!!

avatar van wess16

wess16

Toch een voldoende, uit jeugdsentiment en ook omdat hij juist omdat hij zo raar is, toch weer leuk is. Al was dit volgens mij niet de originele stem van KITT?

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Niet doorheen te komen, ook niet onder de 'het is zo slecht het is goed'-noemer.Kan misschien er mee te maken hebben dat dit net voor mijn tijd was maar... Nee, echt nee.

avatar van ElPablo

ElPablo

alleen al voor de score verdient deze een kijkbeurt.

Ik ben in een afzeikbui.