Knight Rider 2000 (1991)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Alan J. Levi
met David Hasselhoff, Edward Mulhare en Susan Norman

19 februari 2000. Wapendracht is volledig verboden voor politiemannen in de Verenigde Staten. Ze zijn uitgerust met ultrasone toestellen die de misdadigers voor enkele ogenblikken verstijven. Ondertussen wordt de politie zelf wél nog bedreigd met geweren en pistolen. De Knight Foundation werkt aan superintelligente wagens die kunnen denken en praten, als hulpmiddel in de strijd tegen het kwaad. Maar de productie loopt achter op het schema. Devon, de baas van deze organisatie, doet een beroep op Michael Knight. Hij moet de wagens testen en helpen bij de strijd tegen de misdaad. Het is nu tien jaar geleden dat Michael nog actief was bij de organisatie, maar hij neemt Devons voorstel aan op één voorwaarde: hij wil zij 'oude' wagen terug: K.I.T.T. Devon zit aardig in de problemen want de wagen werd gedemonteerd en alle onderdelen werden op de markt aangeboden en verkocht.

avatar van TheVoice
Er staat boven in de tekst 19 februari 2000, maar de film speelde zich toch af in 1996?

avatar van TheVoice
pascal83 schreef:
Een Knight Rider film zonder de originele Kitt zouden ze ook gewoon moeten verbieden.

Precies, heiligschennis noemen ze dat.

avatar van Beertje45
de 4 seizoenen lopende serie destijds had zwakke tot middelmatige verhaaltjes, maar deze miskleun haalt het niveau volledig naar beneden. Ik vond destijds Hasselhof al een saaie slungelachtige held, maar al hadden ze een oscarwinnaar die rol toebedeeld, de show werd gestolen door KITT., die hier een ander foeilelijk uiterlijk meekrijgt. Het was ook een ernstige blunder om Devon te laten sterven in deze film. De alleraardigste muziek waarmee elke aflevering begon is ook opvallend afwezig. RIP

avatar van TronMan
Wat een ellende was dit. Daar waar de serie geweldig was en is, is dit behoorlijk slecht. Grootste fout ; Kitt heeft een facelift gehad, en die is zwaar mislukt, ronduit schandalig. De muziek van nota bene Jan Hammer ( Miami Vice tv score) is ook niet veel soeps en past er ook totaal niet bij. Let nog even op 'Walter Skinner ' uit de X files, die de badguy speelt.