Superman and the Mole Men (1951)

Alternatieve titel: Superman and the Strange People

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Lee Sholem
met George Reeves, Phyllis Coates en Jeff Corey

Verslaggevers Clark Kent en Lois Lane arriveren in een klein dorpje in Silsby om getuigen te zijn van het boren van 's werelds diepste olieput. Het geboor verstoort echter het leven van een ondergronds levend volk. 's Avonds komen ze woedend tevoorschijn, en de inwoners van het dorp roepen de hulp in van Luke Benson ze uit de weg te ruimen, maar alleen Superman kan een tragedie voorkomen.

avatar van Flipman
Lachwekkend, deze film ! Mijn vriendin vond hem warempel erg goed (voor die tijd, dus). Wat ik me wel erg afvraag is; hoe deden ze dat met dat wegvliegen?? Hij sprong op en vloog weg, zag er erg netjes uit, je zag geen draden, of zo! Verder een beetje standaard verhaaltje, maar erg vermakelijk. Hoewel niet zo camp als de serie Batman (1966-68) met Adam West en Burt Ward . Wat stom blijft; hoe Lois Clark verdenkt van een dubbelleven, terwijl ze hem niet in connetctie brengt met Superman ! Nogal dom!

Ik geef twee en 'n halve punt.

avatar van stephan73
Ik heb de serie uit de jaren 50 en in het commentaar zeiden ze dat George Reeves op een springplank sprong, om zo op te stijgen, en bij de vliegscenes lag hij plat op een plank en werden er achtergrondprojecties achter hem vertoont!

Hè, waarom verklap je dat nou?