Village of the Giants (1965)

Sciencefiction

geregisseerd door Bert I. Gordon
met Tommy Kirk, Beau Bridges en Ron Howard

Een geniale professor vindt een vreemd soort smurrie uit dat levende organismen enorm snel doet groeien. Een aantal criminele jongeren breken 's nachts echter in het lab in, en stelen het goedje in de hoop er stinkend rijk mee te kunnen worden. Een van de jongeren wordt echter uitgedaagd om het spul op te drinken, en nadat het hele flesje heeft leeggedronken, verandert hij in een enome reus.

Mes-One
Geniaal,

Ik hou van grote eenden die in disco's dansen

avatar van otherfool
Dat was inderdaad bizar met die eenden. Bert I. laat weer eens iets uitvergroten en dat ziet er al met al niet onaardig uit. Helaas zitten er verder zoveel goofy dingen in (vreemde dansscenes, stramme en trage reuzen, ronduit slechte acteurs) dat zelfs uitgebreide shots op diverse spannende lichaamsdelen niet kunnen verhelpen dat dit maar een dom filmpje is. Let verder op de piepjonge Ron Howard als de 'geniale professor'.

1,5*.

avatar van Vinokourov
Ik vond dit nog een heel alleraardigst filmpje met lachwekkende momenten. Die eenden in de disco waren natuurlijk geweldig, maar ook leuk was die kerel die aan de bh van een van die dames ging hangen . Af en toe wat traag, maar het verhaal blijft gelukkig genoeg boeien. De broer van 'The Dude', Beau Bridges, speelt ook een rol in deze film.

avatar van wendyvortex
Latere filmregisseur Ronny Howard vindt een soort Flubber uit dat beesten enorm doet groeien.
En als The Beau Brummels optreden in de plaatselijke go-go-disco komen er ook twee enorme eenden meedansen
Rebel-kids stelen het goedje, groeien uit tot enorme grootte en nemen de stad over.
Jammer dat de rest van de jeugd uit squares bestaat die dit nieuwe bestuur niet zo zien zitten.
Yep B.I.Gordon hier op de groovy sixties toer.
Plot is op kinderlijk Disney-niveau, FX zijn doorzichtige trucjes en binnen een half uur hebben we er al 4 liedjes opzitten, maar ik heb vreselijke lol gehad bij het kijken naar deze waanzinnige film.

avatar van mrklm
Ook Beau Bridges en Ron Howard staan op de CV van schlockmeister Bert I Gordon. In deze dwaze SF-film ontwikkelt The Genius [Ron Howard] een middel daardoor de eenden reusachtige vormen aannemen. Na een bizar bezoek van de eenden (aan een disco, nota bene) besluit een aantal aanwezige tieners, aangevoerd door Fred [Beau Bridges] het goedje te stelen en het stadje - en vooral de volwassenen - aan hun wil te onderwerpen.
De idiote opening credits zijn al twijfelachtig, maar het absolute dieptepunt komt vrijwel meteen daarna wanneer de duivelse tieners, onder invloed van LSD en Rock N Roll, op hilarische wijze uit hun dak gaan in een modderpoel. Het enige lichtpuntje in deze film komt van The Beau Brummels, een getalenteerde band waarvan de individuele leden nog lang werkzaam zouden blijven in de muziekindustrie. Dit is een zeldzame kans om een optreden van ze te zien... of iets dat er voor moet doorgaan. Maar vergis je niet, dit is bovenal de pure drek die je mag verwachten van Bert I Gordon.