Working Tra$h (1990)

geregisseerd door Alan Metter
met George Carlin, Ben Stiller en Buddy Ebsen

Ralph leeft aan de rand van de maatschappij, heeft gokschulden en werkt als schoonmaker in een groot beursbedrijf. Freddy Novak heeft ambitie als beursmakelaar en gaat solliciteren voor het bedrijf waarvoor Ralph werkt. Hij beschikt over heel wat beurskennis, maar heeft geen enkel diploma op zak. Hij krijgt dan ook een job als schoonmaker aangeboden. Hij gaat akkoord met de hoop voor ogen dat hij zich op die manier in het bedrijf zal kunnen opwerken. Ralph en Freddy leren mekaar steeds beter kennen. Al vlug beramen ze samen een plan om snel rijk te worden door gebruik te maken van de beurstips die de grote bazen van het bedrijf in de vuilnisbak gooien.

avatar van speedy23
Rauwe, maar goedbedoelde onzin die op slechts één idee gebaseerd is. In deze film wordt ons wijsgemaakt dat snuffelen in de prullenbakken van het kantoor van een beursmakelaar tips opleverd die ons voorkennis zouden verschaffen over beursnoteringen, waardoor je heel snel steenrijk wordt. Wishful thinking...

avatar van MarkFish
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar deze film, met een van de grootste comedians van de vorige eeuw, George Carlin. Comedian dekt eigenlijk niet helemaal de lading. Stand-up comedian, taalkundige, beschouwer, opiniemaker. Een held in ieder geval.

En daarbij is het altijd leuk om een bekende acteur (Stiller) te zien in een rol aan het begin van zijn filmcarriere.