Help! De Dokter Verzuipt (1974)

Nederland

geregisseerd door Nikolai van der Heyde
met Piet Bambergen, Jules Croiset en Willeke van Ammelrooy

Het leven van dorpsdokter Angelino gaat zijn gewone gangetje, totdat er een nieuwe onderwijzeres arriveert. Bij de eerste aanblik slaat zijn hart spontaan een paar slagen over. Ondertussen heeft ook aannemer Bram zijn hart verpand en wel aan een zigeunerin, Katja genaamd. Uit liefde voor haar legt hij een heel kampement aan. Zal het de twee mannen lukken om de door hen begeerde vrouwen te veroveren? De dorpsgemeenschap wacht in spanning af.

avatar van Grindhouse62
Een heerlijk onbezonnen stuk nostalgie. Uiteraard een vrij simpel verhaal. Heerlijk om Nederland in vroegere tijden weer te zien en acteurs in hun hoogtij dagen. Ik geef geen voldoende, maar heb wel genoten vanwege de nostalgie 2.0

avatar van dionj

Daar heeft 'ie volledig gelijk in. Wij gaan hier heel slecht om met onze klassiekers.

15 oktober te zien in Eye in het kader van Koolhoven & Simons: Dutch Nostalgia Night.

avatar van Earth
Het was aardig om deze film weer te zien, nu op het grote doek van Eye. Het flinterdunne verhaal stelt niet veel voor en het tempo is wel heel laag. Piet Bambergen speelt erg goed in deze film.

Echt opmerkelijk goed gedraaid. Totaal anekdotisch, maar behoorlijk veel memorabele scenes.

avatar van Woland
Het kijkt wel redelijk weg, maar het blijft ook een simpele klucht met maar weinig geslaagde grappen. Qua nostalgie heb ik hier ook niet heel veel mee, als noorderling die een jaar of twintig later is opgegroeid zag ik niet heel veel herkenbaars. Maar goed, er gebeurt genoeg en het heeft wel een bepaalde oubollige charme.