Ji-geum-eun-mat-go-geu-ddae-neun-teul-li-da (2015)

Alternatieve titels: Right Now, Wrong Then | 지금은맞고그때는틀리다

Zuid-Korea

geregisseerd door Sang-soo Hong
met Jae-yeong Jeong, Min-hee Kim en Ah-sung Ko

Regisseur Cheon-soo is van Seoel naar Suwon gereisd voor een bescheiden festivalvertoning van zijn nieuwste film. Door een organisatorische fout heeft hij een dag om de plaatselijke bezienswaardigheden te ontdekken en bezoekt hij de oude Hwaseong-vestiging, waar hij de lieve en verlegen schilder Hee-jeong ontmoet. Zij herkent zijn naam, maar geeft toe nooit een film van hem te hebben gezien. De twee brengen spontaan de dag samen door en ruilen levensverhalen en creatieve filosofieën over koffie en sushi voordat ze samen naar een feestje van Hee-jeongs vriend Yeong-sil gaan, die dichter is.

Weer zo’n experimenteel gewrocht o.a. à la Di Yi Ci (2012) en de Eleanor Rigby-cyclus (2013), waarin hetzelfde verhaal (nou ja, verhaal ?) twee keer wordt verteld. Dat zou best aardig kunnen zijn, mits de personages en/of de dingen, die zij beleven, interessant genoeg zijn. Dat is helaas niet het geval. Het gaat over de toevallige ontmoeting tussen een gesjeesde filmregisseur (getuige het vrijwel lege filmzaaltje) en een tobbende kunstschilderes, die bij gelegenheid wat meewarig naar haar eigen werk zit te kijken. De allicht filosofisch bedoelde gesprekken, die zij samen voeren, gaan helemaal nergens over.
Om daar gedurende twee keer een uur een camera en microfoon op te richten getuigt wel van doorzettingsvermogen. Die eer komt ook de toeschouwer toe, die het tot het einde uithoudt. Ik had van regisseur Sang-soo Hong al geen hoge dunk. Dat is door deze film nog minder geworden.

avatar van McSavah
Di Yi Ci (2012) is experimenteel? Die film is ongeveer het tegenovergestelde van een Hong film.

avatar van Prinz
Weinig speciaal he deze.