ad

Met onder meer: Sean Connery, Michelle Pfeiffer en Roy Scheider

Releasedatum: 21 december 1990

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Russia House

Drie notitieboekjes, die waarschijnlijk Russische militaire geheimen bevatten, worden doorgegeven aan Britse reporter tijdens een Russische boekenconferentie. De Britse geheime dienst vraagt zich af of deze boekjes betrouwbaar zijn. Ze schakelen reporter Barley Blair in, die genoeg ervaring heeft met Russen en de Russische taal.

imageimageimage

avatar van jackie

jackie

Lang en saai.

avatar van neo

neo (crew)

dat is precies het zwakke van deze film.te langdradig,maar gelukkig wel goed acteerwerk.

avatar van Blindfold

Blindfold

Het goede woord om deze film te beschrijven is inderdaad zzzzzz

avatar van Wolkenmeter

Wolkenmeter

Ik vond het nog wel een goede thriller, al kan ik begrijpen dat hij door de meesten als saai en lang wordt omschreven. Echt veel actie zit er immers niet in. Onderhoudend verhaal

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Lang geleden gezien, maar ik kan me vooral herinneren dat ik hem erg vervelend vond.

avatar van Dead01

Dead01

Film valt wel mee,duurt zoals de meeste zeggen wel lang en er gebeurd weinig in maar toch is om te naar te kijken.

2.5sterren

avatar van Floris22

Floris22

Kostte moeite om de film ook daadwerkelijk uit te kijken, erg matig. 2.0*

Jaimây

Haha. Ik vond deze film vandaag, na 8 jaar, weer terug.

Inderdaad een erg langdradige film maar met een goed verhaal.

avatar van Bubblez

Bubblez

Zelfde verhaal als bij Tequila Sunrise: Ik heb deze film nooit helemaal gezien. Ik geloof dat ik het vier keer heb geprobeerd. Niet om door te komen, niet interessant genoeg op een of andere manier. Ik ga ook nooit meer een poging doen...

avatar van JustMike

JustMike

jackie schreef:

Lang en saai.

jazeker, lang en saai

avatar van dalma

dalma

saai........... ondanks sean connery en michelle pfeiffer. geen actie en langdradig.

Tarkus

Ben het met velen eens, dit is een saaie prent die geen actie bevat.

En dit ondanks een sterke cast, met toppers als Connery en Pfeiffer.

Een, té lange, film om snel te vergeten.

avatar van sofripa

sofripa

Zal ik eens wat zeggen: saai, en lang, en actieloos en ooit in de bios gezien. Ik weet nog steeds dat dit zogezegd een zeer lange saaie zit was.

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

dalma schreef:

maar was niet als een actiefilm bedoeld, ik lees de word saai veel, maar dit is een espionage thriller, dus misschien de word saai vervangen met complex?

film is gebaseerd op een bestseller van John le Carré

sterke rollen van Connery en Scheider, terwijl Pfeiffer hiermee een Golden Globe nominatie voor haar rol had gewonnen.

scorsese

Aardige politiek thriller/drama over een mogelijke, hooggeplaatste russische overloper. Een vrij traag tempo, maar door een goeie montage blijft het enigzins onderhoudend. Spannend wordt het nergens. De film bevat wel een flink aantal mooie, zelden eerder gebruikte, Russische locaties. Verder een goeie casting.

avatar van aburex

aburex

Inderdaad de film duurt veel te lang, maar het verhaal weet wel te boeien. Goede acteerprestaties van Connery en Pfeiffer

avatar van killer13

killer13

ik heb al veel betere dingen van sean connery gezien.

veel te saai en langdradig om vermakelijk te zijn

Theunissen

Ondanks de sterrencast toch een ietwat tegenvallende film. Het verhaal was opzicht leuk bedacht maar echt boeiend of spannend werd het nergens en dat laatste verwacht je wel bij een thriller met zo'n cast. De duur van de film zit ook niet echt mee want het is best een lange zit en er zitten veel saaie momenten in. De beelden van Rusland zagen er overigens best aardig uit. Van de cast deden Sean Connery, Klaus Maria Brandauer en Roy Scheider het best aardig. Michelle Pfeiffer was natuurlijk de schoonheid van de film en ze deed het ook aardig maar haar Russische accent vond ik een beetje overdreven.

avatar van DragQueen

DragQueen

Hoewel het verhaal onderhoudend is, en er goed wordt geacteerd door Connery en Pfeiffer, had er toch meer uitgehaald kunnen worden. Zo had de boel wat meer vaart mogen hebben. Ook de spannende momenten waren ver te zoeken. Visueel is er weinig aan op te merken. Alles is vakkundig in beeld gebracht. 2,5 Ster.

avatar van Bacchero

Bacchero

Ondanks de tegenvallende recensies heb ik toch besloten om deze film eens te bekijken. Ik hou wel van dit soort filmen, een spionagefilm tijdens of kort na de koude oorlog. Daarom is deze film mij eigenlijk wel bevallen. Er is inderdaad weinig actie te zien maar dit stoort mij niet. Ik vind het plot goed gebracht en ik denk dat de film ook een klein beetje een beeld geeft van hoe de geheime diensten toen omgingen met informatie en elkaar (opzettelijk) desinformeerden. Verder ook mooie beelden van het oude Rusland. Sean Connery kwijt zich uitstekende van zijn taak als uitgever annex spion ad interim. Michel Pfeiffer doet het ook niet slecht maar ik stoorde mij, net als sommige andere blijkbaar, toch een beetje aan dat accent. De film is misschien net iets te lang maar ik heb me kunnen inhouden om op FF-toets te drukken. Kortom een vrij goede ernstige/realistische ietwat langdradige spionagefilm gesitueerd tijdens de koude oorlog waarbij men niet te veel actie moet verwachten.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

The Russia House is een saaie film geworden. Jammer, want oa Sean Connery was niet slecht bezig hier. Een wat atypische rol voor hem. Michelle Pfeiffer speelt een flauwe mus. Verder niet veel memorabele figuren. Klaus Maria Brandauer viel nog mee, maar heeft al beter gedaan. De film is gewoon veel te lang en door de liftmuzieksoundtrack brengt de regisseur je als kijker gewoon in een roes. Een regisseur van bandwerk. Want buiten enkele mooie Russische plekjes, is het nooit echt de moeite. En zelfs die mooie plekjes hadden nog beter gekund. The Russia House is een veredelde tv-film geworden met een ietwat bekendere cast.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ja, suf en saai vond ik het ook wel, ondanks de film toen goed ontvangen was door de filmkritiek. Je moet echt wel van voortkabbelende spionagefilms houden om deze uit te zitten. Er valt ook wel positiefs te zeggen. Het is niet de klassieke spionagefilm Westen tegen Rusland. Hier wordt gespeeld in een context van toenadering in het belang van vrede, wat de film een frisse touch gaf. The Russia House wordt ook herinnerd om het feit dat hij in Rusland zelf geschoten was. Het werkte sfeerverhogend en gaf een imposant decor aan de intrige. Waar ik me aan ergerde was de ongeloofwaardige romance tussen de oude Barley en de dertig jaar jongere Katya. Waarom koos men hier niet voor een oudere actrice zoals bvb Charlotte Rampling of Jane Fonda? De keuze voor Pfeiffer slaat nergens op. Eén van de mindere Le Carré verhalen en verfilmingen.

avatar van flurk

flurk

teleurstellende film, ook niet echt thriller,eerder drama.