Bogard (1975)

Alternatieve titels: Black Fist | Homeboy | The Black Streetfighter

Misdaad / Actie

geregisseerd door Timothy Galfas en Richard Kaye
met Richard Lawson, Anazette Chase en Robert Burr

Leroy Fist zit bij de maffia en wanneer hij zijn leven wil beteren vermoorden de gangsters zijn vrouw. Een bloedige wraak is het logische gevolg.

avatar van pascal83
Leuke blaxploitation meets martial arts. Het is natuurlijk wel dikke pulp, maar met uitzondering van het warrige einde en de cheesy muziek valt er weinig op aan te merken.

avatar van brucecampbell
Simpele, maar erg leuke film over een man die zich rijk bokst, maar wordt tegengewerkt door allerlei corrupte figuren. Daarbij wordt zijn vrouw vermoord en zint hij op wraak.
Het begin is erg luchtig, maar gaandeweg verandert de film in een grimmig drama.
Prima rol van Richard Lawson.