Deadlier Than the Male (1967)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Avontuur

geregisseerd door Ralph Thomas
met Richard Johnson, Elke Sommer en Sylva Koscina

In Engeland worden allemaal mensen vermoord door mooie vrouwen. Agent Bulldog Drummond gaat op onderzoek uit. Hij komt op het spoor van drie schoonheden; een blonde, een brunette en een roodharige. Ze blijken levensgevaarlijk te zijn.

avatar van Brix
Twee sterren waard voor mij.
Een voor de fraaie dames, en een voor de prachtige titelsong van The Walker Brothers.

Verder een film om snel te vergeten.
Maar die song blijft mij eeuwig bij in ieder geval

Dick2008
Wel aardige James Bond-achtig filmpje. Knappe doch koelbloedige dames, Sommer, Koscina, Leigh ... Vooral het eerste halfuur heeft een goed tempo maar stagneert daarna en gaat de lol er een beetje af. De Bond-films zijn ook niet allemaal meer wat het is geweest. Dus waarschijnlijk vroeger een stuk beter geweest. Voor een keer ging best, maar nogal matige Richard Johnson als Drummond. Vervolg hierop Some Girls Do (1969). Voor cult-liefhebbers. 3.0