Murder She Purred: A Mrs. Murphy Mystery (1998)

Mystery / Avontuur

geregisseerd door Simon Wincer
met Ricki Lake, Linden Ashby en Bruce McGill

In een provinciestadje in Virginia deelt Mary Mina "Harry" Haristeen de lakens uit. Zij runt het plaatselijke postkantoor en is zodoende van alles wat reilt en zeilt op de hoogte. De echte slimmerikken zijn echter haar kat, Mrs. Murphy, en de hond Tucker. Wanneer een lijk gevonden wordt in het plaatselijke meer, leidt het spoor al vlug naar Dr. Blair Bainbridge. Hij is een nieuwkomer in het stadje en heeft zijn intrek genomen in het huis naar Harry. Terwijl de politie zonder resultaten naar de moordenaar zoekt, stellen Mrs. Murphy en Tucker hun eigen onderzoek in.