Razzia sur la Chnouf (1955)

Alternatieve titel: Opium-Razzia

Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Henri Decoin
met Jean Gabin, Lino Ventura en Lila Kedrova

Een Fransman, die voor een Amerikaans drugssyndicaat heeft gewerkt wordt in Parijs ingeschakeld voor de reorganisatie van de handel in verdovende middelen en daartoe op de hoogte gebracht van alle onderdelen van het mechanisme. In werkelijkheid is hij inspecteur van de anti-narcoticabrigrade.

FisherKing
Befaamde Klassieker in de Film Noir met Jean Gabin en Lino Ventura.