Kronos (1957)

Sciencefiction

geregisseerd door Kurt Neumann
met Jeff Morrow, Barbara Lawrence en John Emery

Een groep wetenschappers onderzoekt een enorme krater waar de nacht voordien een meteoriet is ingeslagen. Een paar dagen later wordt er in de buurt van de krater een vreemd ruimteschip gesignaleerd. Het schip blijkt van de planeet Kronos te komen en is geprogrammeerd om alle energie uit de planeet Aarde te zuigen.

avatar van wihu61
Een heel aparte poging vond ik dit.
Uiteraard alles volgens het bekende stramien van die tijd.
Special effects niet slecht.
Maar OK, je moet ervan houden en een beetje mildheid betrachten.

Zo zie je ook goed hoe sterk "the day the earth stood still" was...
Leuk voor de liefhebber, waaronder uiteraard ik.

avatar van alexspyforever
Soms kunnen de jaren 50 sci-fi's goed meevallen en soms ook weer niet. Deze viel mij dus niet mee. Het begon nochtans allemaal wel goed wanneer een buitenaardse entiteit bezit neemt van een aardbewoner. Ik dacht dat we zo een beetje een kat-en muisspelletje gingen krijgen van wie de buitenaardse entiteit kon stoppen. Na een lang saai uur waarin niet bijster veel interessant gebeurt wordt het duidelijk dat een gevaarlijke ruimteschip, eigenlijk meer een robot erop uit is om energie uit de aarde te zuigen. De robot zag er best ok uit maar de effecten en geluidjes deden me denken aan oude videogames en maakte weinig indruk.