Mirakel (2000)

Denemarken
Familie / Muziek

geregisseerd door Natasha Arthy
met Stefan Pagels Andersen, Thomas Bo Larsen en Sidse Babett Knudsen

Dennis P. is een echte puber, ook al heeft hij nog geen schaamhaar. Met z'n muts, wijde broek en skateboard is hij een typische skater. Maar Dennis P. is niet blij. Vooral van zijn moeder wordt hij soms gek. Acht jaar geleden is Dennis' vader overleden en nog steeds praat zijn moeder bijna nergens anders over. Zelf kent Dennis zijn vader eigenlijk alleen van foto's. Op school heeft hij vaak ruzie met zijn leraar, Sandstrøm, en dan is er ook nog Karen Elise, het mooiste meisje uit de klas. Dennis is verliefd op haar, maar zijn beste vriend Mick ook!

De film viel me op doordat er een rol is voor Thomas Bo Larsen (Michael uit Festen).
Het is een vreemde film die qua verhaal lichtelijk overeenkomsten toont met Bruce Almighty.

FK, ben benieuwd wat jij van deze film vind.
Aangezien het een Deense (+) musical (-) film is.