For Ever Mozart (1996)

Alternatieve titel: Forever Mozart

Frankrijk / Zwitserland

geregisseerd door Jean-Luc Godard
met Madeleine Assas, Ghalia Lacroix en Bérangère Allaux

Ten tijde van de Balkanoorlog vertrekt een groep idealistische acteurs naar Sarajevo om daar een toneelstuk op de voeren. Reeds lang voordat ze Sarajevo naderen raken ze echter al verzeild in oorlogssituaties die de voortgang danig bemoeilijken. Ondertussen probeert een al wat oudere regisseur een Europese co-productie te maken, maar het publiek is alleen maar geïnteresseerd in grote hollywoodfilms.

Bélon
Wat Godard betreft kun je beter bij de even decennia blijven (behalve misschien de '00's die durf ik -nog- niet aan). Wel +0,5* voor de volgende grap:

Why do cows always look so grumpy?

If your breasts were yanked on four times a day and you only got fucked once a year you'd look grumpy too.