The Snows of Kilimanjaro (1952)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Henry King
met Gregory Peck, Susan Hayward en Ava Gardner

In een tentenkamp aan de voet van de Kilimanjaro ligt de gewonde schrijver Harry Street te wachten op het vliegtuig dat hem medicijnen zal brengen. Tijdens het wachten overloopt Henry zijn leven. Hoe hij alles opofferde voor zijn egoïsme en ambities. Hij barstte van het talent en kon een briljant schrijver worden, maar zwichtte voor het grote geld. Ook de enige vrouw van wie hij ooit heeft gehouden, gaf hij op...

FisherKing
Tja was toch naar het boek van Hemingway. Ik vond deze film weinig intrigerend. 2* utmost

avatar van Xenophon
De film boeide mij niet heel erg. Alles duurde eindeloos veel te lang vond ik.

Het boek was beter

avatar van E V
E V
Voor een film uit die tijd vond ik er nog best vaart in het veerhaal zitten. Een boeiende film.

avatar van Dogie_Hogan
Maar wat een verschil in DVD-transfer

avatar van Roger Thornhill
Opmerkelijk veel chemie tussen Gardner en Peck. De laatste is niet een klassieke celluloid-Hemingway-held zoals Cooper of Gable, maar hij voldoet hier toch verrassend goed, zoals altijd in de films van deze regisseur. Dikke romantiek.

avatar van xgogax
Toevallig gezien , en wat een verrassing ! Moet toch wel een van de grootse ontdekkingen van afgelopen maanden zijn . De cinematografie , ( achtergrond ) locaties en kleurenfotografie zijn schitterend . Wat mij betreft een van de beste / mooiste films van de jaren '50 ...