The Tale of Sweeney Todd (1998)

Ierland / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door John Schlesinger
met Ben Kingsley, Campbell Scott en Joanna Lumley

Sweeney Todd en zijn geliefde, Mrs. Lovett, drijven een succesvol handeltje. Hij maakt pruiken, trekt tanden en is bovendien een uitstekend barbier. Zij staat bekend om haar overheerlijke hartige taarten. Als op een dag de rijke diamanthandelaar Mannheim spoorloos verdwenen is, en met een belangrijke lading diamanten, krijgt de ijverige inspecteur Ben Carly de opdracht om af te reizen naar Londen om daar de zaak uit te pluizen. Stukje bij stukje weet hij de gruwelijke waarheid boven water te krijgen omtrent de verdwijning van Mannheim. Bovendien ontdekt hij welke ingrediënten Mrs. Lovett gebruikt voor haar taarten.

Lusu
slaapverwekkend...