The Tattered Dress (1957)

Drama / Film noir

geregisseerd door Jack Arnold
met Jeff Chandler, Jeanne Crain en Jack Carson

James Gordon Blane, een topadvocaat uit de grote stad, vertrekt naar het stadje Desert View in Nevada om de playboy Michael Reston te verdedigen. Reston wordt beschuldigd van moord. Blane wint de rechtszaak, maar wordt vervolgens beschuldigd van het aannemen van steekpenningen. De man achter deze beschuldiging is de wraakzuchtige sheriff Nick Hoak, die alle illegale activiteiten in zijn regio controleert. Wanneer de journalist Billy Giles, die over Blanes rechtzaken informatie verzamelt, dood wordt aangetroffen, leidt Blane hieruit af dat Hoak ook achter de moord zit waarvan Michael Reston werd beschuldigd. Terwijl Blane nu gedwongen wordt om zijn reputatie in de rechtbank te verdedigen, probeert zijn vrouw Diane bewijzen te vinden tegen sheriff Hoak.

avatar van Dogie_Hogan
Prachtige poster: groot formaat.

avatar van Dogie_Hogan
Uitstekende cast (w.o. de bloedmooie Jeanne Crain, Elaine Stewart en Gail Russell) en prima, zwoel verhaal; helaas nog steeds niet op DVD of Blu-ray.

Maar deze onderschatte Film-Noir staat volledig op Youtube: YouTube - The Tattered Dress (1957)
De stunning Elaine Stewart is ditmaal geblondeerd.