Outrageous Fortune (1987)

Alternatieve titel: Waanzinnige Mazzel

geregisseerd door Arthur Hiller
met Bette Midler, Shelley Long en Peter Coyote

Lauren en Sandy zijn het totale tegenbeeld van elkaar en ze volgen samen acteerlessen. Ze weten van elkaar niet dat ze dezelfde minnaar hebben. Als hij onder mysterieuze omstandigheden verdwijnt willen ze niet geloven dat hij dood is en gaan samen op zoek. Ze komen erachter dat hij duistere bedoelingen had en al snel verkeert hun leven in gevaar.

Vooral Midler acteert lekker overdreven.

avatar van Sparkle
De interactie tussen Long en Midler is zeer leuk om te zien. Leuke komedie met avontuur, werden er zo maar meer gemaakt.

Leuke scenes. Vooral in de sigarenwinkel. 3.5 sterren! Bette is goed.

lekkere verstand op nul film met fantastische Bette middler!

avatar van Betamax
Weer zo'n leuke film met Bette Midler

Dick2008
Ik heb deze in het verre verleden als eens op tv gezien. Erg geweldig vond ik hem niet. Maar ik dacht laat ik nog eens kijken. Dat komt ik vind Shelley en druktemaakster Bette beide wel leuke actrices. Maar de film is er niet beter op geworden. Drukke film, drukke muziek erbij, een film die je moet liggen.

De film begint tamelijk slapjes maar wordt gaande weg steeds beter, waarbij het laatste halfuur wel het beste is. Verder zitten er tussendoor ook nog wel grappige momenten in. Maar over het algemeen vind ik het toch een vrij matige film. Wat betreft Shelley Long en Bette Midler als twee tegenoverstelde dames was het wel een heerlijke film om nog een keer gezien te hebben. 3.0.

avatar van Mescaline
Best een simpel filmpje maar de chemie tussen Long & Midler maakt het toch wel erg leuk om naar te kijken.

Moest bij Long steeds maar denken aan haar Diane rol in Cheers waar haar personage ook best veel mee gemeen had.

Outrageous Fortune is heerlijk luchtig vermaak en is toch wel weer 1 van de leuke filmpjes van de jaren 80

avatar van Filmkriebel
Twee trutten raken verzeild in een CIA-avontuur . Flauw, niet erg grappig en eerder een meidenfilm. Vooral Shelley Long stak me ferm tegen. Midler kwam beter over maar kan hier verder niet veel mee.

Goeie film waarin twee vrouwen erachter komen dat ze met dezelfde man omgaan, als deze verdwenen is. Een fijne jaren '80 vrouwelijke buddy-movie met een vlot tempo en leuke verwikkelingen. Bette Midler en Shelley Long vormen een prima duo hier. Mede vanwege een tikkeltje jeugdsentiment nog net 3.5 sterren hiervoor.

avatar van Panta Rei
Heerlijke film. Heb veel gelachen.
Aanrader voor iedereen die met popcorn op de bank een filmpie wil zien.