The Family Fang (2015)

Drama / Komedie

geregisseerd door Jason Bateman
met Nicole Kidman, Jason Bateman en Christopher Walken

Annie en Buster Fang hebben het grootste deel van hun volwassen leven besteed aan het proberen zich te distantiëren van hun ouders, beide beroemde kunstenaars. Maar na een onwaarschijnlijk ongeval worden broer en zus gedwongen om voor het eerst in tien jaar terug naar huis te keren. Daar raken ze verstrikt in een duister mysterie rond de verdwijning van hun ouders.

kappeuter (moderator)
Vanaf 23 juni in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

kappeuter (moderator)
Trailer (EW.com)

avatar van mrklm
Jason Bateman en Nicole Kidman spelen de kinderen van avantgarde kunstenaars. Hun leven is getekend door het feit dat hun ouders [Christopher Walken en Maryann Plunkett] ze vanaf hun geboorte betrokken bij hun uitzinnige, shockerenden uitspattingen. De dood/verdwijning van hun ouders brengt broer en zus bij elkaar in een zoektocht naar het lot van hun beider ouders.
De veelal hilarische flashbacks verhullen een relatiedrama, waarbij we echter weinig inzicht krijgen in het karakter van de twee hoofdpersonen. De beide ouders zijn eigenlijk veel interessanter, maar zij hebben helaas maar weinig tijd op het scherm. Walken steelt deze film die nooit verveeld, maar gezien de getalenteerde cast toch wat tegenvalt.

avatar van marximaal
zeker geen aanrader...

avatar van Pazmaster
Zeker geen slechte film. Het verhaal vond ik best interessant en de cast speelt gewoon prima. Het einde is wellicht niet heel sterk maar de zoektocht naar de ouders en de bijbehorende beelden over hun vroegere levens zijn zeker wel vermakelijk. En dankzij de fijne cast hangt er gewoon een prettige sfeer. Jammer van het matige einde maar verder wel een leuke film.

Wat een vreselijke zeikfilm nergens leuk maar wel zeer flauw en ook nergens drama , o ja toch wel de film is letterlijk een drama...

lezertje
Zeer originele film, zoals ze niet vaak gemaakt worden. Uiteraard ligt de gelijknamige debuutroman van Kevin Wilson hieraan ten grondslag. Het adagium: ‘Alles voor de kunst’ krijgt hier wel een heel diepere betekenis.

avatar van Dominootje
Mwoah.. Rare film

Aardige film over een broer en zus die zich al jarenlang distantiëren van hun ouders totdat er wat gebeurd. De film is hier en daar wat eentonig, maar de relatie tussen de ouders hun kinderen wordt goed neergezet. En ook de scheidingslijn tussen kunst en leven is redelijk boeiend. Het had wellicht wat grappiger en scherper gemogen. De cast doet het goed.

Uitgangspunt is wel aardig maar de film gaat er echt nergens mee naar toe.