The Magic Sword (1962)

Fantasy / Drama

geregisseerd door Bert I. Gordon
met Basil Rathbone, Gary Lockwood en Estelle Winwood

De boze tovenaar Lodac ontvoert de knappe prinses Helene. St. George gaat, met behulp van een zwaard dat bijzondere krachten heeft op pad om de prinses te redden. Hij krijgt een speciaal gebrouwen drankje van zijn adoptiemoeder, een heks. Ongelukkigerwijs heeft de vrouw de verkeerde ingrediënten voor het drankje gebruikt, waardoor de krachten van St. George snel afnemen. Hij is nu een makkelijke prooi voor de boosaardige Lodac, die hem gevangen neemt.

avatar van Vinokourov
Best wel een jolige avonturenfilm. Niet al te best natuurlijk, het is immers gefilmd door Bert I. Gordon, maar je tijd is er goed mee door te komen.

avatar van otherfool
Ik ben het met je eens Vino; dit was allemaal nog best aan te gluren. Zo nu en dan wat sullig maar het tempo lag best hoog en de effecten zijn helemaal niet verkeerd.

2,5*.

avatar van Vinokourov
Die heks met die enorme boezem en haar tweekoppige sidekick was wel geinig.