Ice Planet (2001)

Duitsland / Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Winrich Kolbe
met Reiner Schöne, Sab Shimono en Valeri Nikolayev

De commandant van de Academie probeert zijn studenten te redden en toevlucht te zoeken bij een groot ruimte-onderzoekscentrum. Tijdens de vluchtpogingen om uit handen te blijven van de agressieve aliens gaan ze door een Mysterieuze Poort die in het onderzoekscentrum onderzocht wordt. Deze poort transporteert de cadetten en hun commandant naar een onbekende planeet in een gedeelte van het heelal waar nog nooit onderzoek is gepleegd.

avatar van mrdig
De dvd met DTS voor 3 euro bij de mediamarkt gekocht... Ik was weer eens in zo'n bui om zomaar iets te kopen..
En deze film viel me nog mee ook, de special effects waren zo slecht nog niet. Het verhaal is redelijk en acteerwerk is ook niet slecht. Kortom 2.5 ster!

MWX
ik heb m voor een euro gekocht bij de mediamarkt maar damn wat een (piep) film

Waardeloze prutfilm. Gelukkig heb ik m'n tijd er niet aan verspild, want ik heb hem bekeken vanaf de hometrainer.... ook heb ik geen euro over de balk gegooid want gehaald uit de ng. Kon zo weer worden gewist...

Ik heb hem gratis bij m'n andere bestelde dvd's gekregen, ik wist niet dat ik iets gratis zou krijgen. Voorniets gaat de zon op, dus ze wilden gewoon een prutfilm kwijt. Ik zal niet eens de moeite nemen om hem te gaan bekijken.

avatar van SuperSideSwipe
Nou dit is niet eens een film.

Voor zover ik kan opmaken is het de trailer voor een tv sci fi serie die het nooit gehaald heeft (teminste niet dat ik weet).

Het is ook gemaakt door de regisseur van Star trek Voyager, 24, Milennium en Deep space 9.

Dat de andere comentatoren hieronder dit niet is opgevallen vind ik wel raar.

Geheel een soort tv serie sfeer, onderbroken door een stuk of 10 zwarte tussenstukken van 3 a 4 seconden per stuk (van die reclameblok fade outs). En het had geen einde, op het eind kreeg je een verhaal over hoe dit het begin was van een spannend nieuw avontuur enzo.

Nadat besloten is hier geen serie van te gaan maken, hebben ze het maar op DvD gepleurd om het als film proberen te slijten geloof ik.

Het was voor de rest weinig interessant, dus ik begrijp wel dat dit niets geworden is. Slecht geacteerd en een saai, vergezocht verhaal.

Alleen sommige special effects waren acceptabel. 1,5* als seriepilot, maar als film zoals hij hier beoordeeld moet worden een:

FisherKing
Het was niet duidelijk op IMDB of het een film betrof of niet.

Maar jouw commentaar lezend, hoort ie hier inderdaad niet op.

Ik stel dan ook voor om dit te verwijderen. IMBD en Wiki aan te passen.

avatar van SuperSideSwipe
Ach, het is onder de noemer film te koop. Op de hoes is handig genoeg geen enkele suggestie te vinden dat het geen film is behalve de referenties van de regiseur.

Mag van mij wel blijven staan, zijn anderen die dit lezen teminste gewaarschuwd .

Als ik het net goed gelezen heb op IMDB wordt er dit jaar gestart met de opnames van de TV serie als vervolg op deze film cq. pilot... Dit even ter info...

Voor de rest wijkt mijn mening niet heel veel af...

Ice Planet - 2006

avatar van Robster1
Ben het eens met de meeste vorige commentaren en heb spijt dat ik deze niet eerst gelezen heb want dan was ik niet aan deze RAMP film begonnen.
1,5 voor de moeite.

Vreselijk!!!!!!!!!!!

avatar van 606
2 sterren

is het wel waard voor de rest weinig bijzonder.

tuureluur

veron35
tuureluur schreef:

vind ik ook.

avatar van akira124
Bestaat er iets slechters?

een 0.5 omdat dit het laagste is wat je kan geven

veron35
akira124 schreef:
Bestaat er iets slechters?

Ja, Highscool Musical is ongeveer 90000000000000000000 X zo slecht.

avatar van psycholamp
Baggerfilm eerste klas. Na één minuut kijken al meteen spijt. Wel afgekeken, maar dan meer om te lachen, terwijl het eigenlijk om te huilen is. Deze "film" raakt kant noch wal en dient daarom dan ook vernietigd te worden en in de vergetelheid te raken.

avatar van sinterklaas
Inderdaad, dit was gewoon vreselijk. Echt alles was slecht aan deze film: acteurs, decors, inhoud... Ik weet niet eens of ik nou moest lachen of huilen. De acteurs zijn echt zooo waardeloos en de decors zeer goedkoop. Voor de rest zijn de neppe computeranimaties ook belachelijk. Ik irriteerde me ook mateloos aan die 5 seconden zwarte stukken die ze zo af en toe tussen de scenes plakten.

Gewoon troep van de bovenste plank. Alles is gewoon nep. Moet je vooral eens kijken in die ruimtecapsules waarbij de piloot gewoon een losse autostuur in zijn handen heeft, nu nog even met de camera draaien en het lijkt allemaal net echt. Niet dus!

En dat die Jaques in zo'n mutant veranderd met toverkrachten en zo'n verschrikkelijke alien-voice Was voor mij al 1 van de grootste dieptepunten.

Budgetloze shit van de bovenste plank.

avatar van JerryL
De film is opzich niet vreselijk...... ik zie dat vele alleen een trailer hebben gekeken :s hoe kun je daar nou een betrouwbaar beeld uit opmaken?

2,5* voor een Duitse film is het helemaal nog niet zo slecht.
De special effects zijn middelmatig, de acteurs zijn matig, het verhaal is matig.

Dus krijgen ze ook de helft van de 5*...... 2,5 dus ;d

SanderSander88
Dit is de enige film waar ik ooit bij heb durven zeggen "Slechtste film ooit". Deze film is zo walgelijk, vooral die dude die rechtsboven in op de cover staat. Het einde was helemaal tergend, wat moet ik er mee?

avatar van DeDennis
Heb de omschrijving gelezen, lijkt veel op Stargate Atlantis maar dan 200x zo slecht en het verhaal iets anders. En dan die cover, haha, is de onderste in dat rare pakje niet de alien?

Ik moet hier alleen maar om lachen, weet niet eens meer waar het verhaal over gingt, ik dacht alleen maar tijdens de film wanneer doe ik me tv uit, helaas nooit gedaan. Op het moment dat ik klaar was met kijken, was ik gewoon verbaasd hoe slecht je een film kan maken, regelrechte schande. Een echte aanrader dus... voor de mensen die willen weten wat de slechtste film is.

avatar van Donkerwoud
En het ergste is dat het allemaal tergend langzaam gaat, zodat je bijna suicidaal wordt als de film amper 20 minuten bezig is. Het verbaast me dat deze de floplijst nog niet haalt. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat ook maar iemand hier ook maar enige lol uit zou kunnen halen ( mild uitgedrukt...).

avatar van Donkerwoud
tuureluur schreef:
deze film viel best mee en dat voor een b film.

Nee, want dan zou hij nog een beetje leuk zijn geweest, en zelfs dat is ons niet gegund...

avatar van movieaddictt
NEE NEE! wat een vreselijk slechte film!
Ik kocht hem voor 1 euro ( met nog 4 andere films ) bij de hoogvliet, had er niet echt hoge verwachtingen van, maar dit, ik viel zelfs in slaap.

Slechtste film ever@!

avatar van gizmoart
ik hou van fantasy maar wat een boutfilm

avatar van Timecop
uhmmm, waar sloeg deze 'film' op.....?

avatar van Kr!kke
mrdig schreef:

Hebben wij dezelfde film gezien?

NightSpirit
Wat moet je hier nou van zeggen. Waardeloos in alle opzichten. Normaal gesproken verwacht je het vaak, maar de hoes deed me toch meer verwachten! Slecht, slecht en nog es slecht!

avatar van eavymetal
NightSpirit schreef:

Waardeloos vind ik deze film niet, maar ondanks dat zal ik de film niet snel voor een tweede keer gaan bekijken.

Deze film is niet veel waard.
Kan er kort over zijn, slecht, op alle vlakken.

avatar van RuudC
Het korreltje zout is weer eens in geen wegen of velden te bekennen. De meesten zullen Ice Planet wel voor 5 minuten aangezien hebben en besloten hebben om weer eens in extremen te stemmen. Ice Planet is geen rampzalig product, maar wel een van goede intenties en slechte keuzes. Ik denk dat er veel mensen zijn die nog niet eens in zien dat dit een pilot is. Geen speelfilm dus en zelfs geen tvfilm. Ice Planet verschilt maar weinig van de sf series die ik vroeger zag. Of dit de trekkies zou kunnen boeien, weet ik niet. Er hoeft niet gediscussierd te worden over de schoonheid van alle scenes in de ruimte. De schepen, ruimtegevechten en plaatjes van de planeten zijn goedkoop en spuuglelijk. Het ziet er uit als een videogame van tien jaar geleden. Voor sommigen nostalgisch, maar het blijft kitsch. Dat geldt ook voor het intererieur van het ruimteschip. Precies die van de USS Enterprise. Wat het verhaal betreft, wil men teveel. Gaat het over een oorlog? Een revolutie? Een nieuw Begin? Een profetie? Het is een beetje van alles wat. Wellicht komt alles wel aan bod in de eventueel te komen serie. Naja, komen zal deze dus niet meer. Wellicht had ik enkele episodes nog wel gekeken, in afwachting of het misschien nog wel op gang zou komen. Zou het visueel een stuk aantrekkelijker zijn geweest en wellicht een paar betere acteurs erin, had het best leuk kunnen zijn.

avatar van 606
Ga deze eens een herkansing geven, heb de film in movie 5 pack zitten.

avatar van Phantasm
Was er niet echt kapot van.