Ice Planet (2001)

Duitsland / Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Winrich Kolbe
met Reiner Schöne, Sab Shimono en Valeri Nikolayev

De commandant van de Academie probeert zijn studenten te redden en toevlucht te zoeken bij een groot ruimte-onderzoekscentrum. Tijdens de vluchtpogingen om uit handen te blijven van de agressieve aliens gaan ze door een Mysterieuze Poort die in het onderzoekscentrum onderzocht wordt. Deze poort transporteert de cadetten en hun commandant naar een onbekende planeet in een gedeelte van het heelal waar nog nooit onderzoek is gepleegd.

avatar van RuudC
Het korreltje zout is weer eens in geen wegen of velden te bekennen. De meesten zullen Ice Planet wel voor 5 minuten aangezien hebben en besloten hebben om weer eens in extremen te stemmen. Ice Planet is geen rampzalig product, maar wel een van goede intenties en slechte keuzes. Ik denk dat er veel mensen zijn die nog niet eens in zien dat dit een pilot is. Geen speelfilm dus en zelfs geen tvfilm. Ice Planet verschilt maar weinig van de sf series die ik vroeger zag. Of dit de trekkies zou kunnen boeien, weet ik niet. Er hoeft niet gediscussierd te worden over de schoonheid van alle scenes in de ruimte. De schepen, ruimtegevechten en plaatjes van de planeten zijn goedkoop en spuuglelijk. Het ziet er uit als een videogame van tien jaar geleden. Voor sommigen nostalgisch, maar het blijft kitsch. Dat geldt ook voor het intererieur van het ruimteschip. Precies die van de USS Enterprise. Wat het verhaal betreft, wil men teveel. Gaat het over een oorlog? Een revolutie? Een nieuw Begin? Een profetie? Het is een beetje van alles wat. Wellicht komt alles wel aan bod in de eventueel te komen serie. Naja, komen zal deze dus niet meer. Wellicht had ik enkele episodes nog wel gekeken, in afwachting of het misschien nog wel op gang zou komen. Zou het visueel een stuk aantrekkelijker zijn geweest en wellicht een paar betere acteurs erin, had het best leuk kunnen zijn.

avatar van 606
Ga deze eens een herkansing geven, heb de film in movie 5 pack zitten.

avatar van Phantasm
Was er niet echt kapot van.

Films die zich afspelen op een verre en onherbergzame planeet spreken meestal tot de verbeelding, maar in het geval van 'Ice Planet' worden alle verwachtingen toch meteen van tafel geveegd. Eerst wil men een verhaal vertellen dat men niet duidelijk kan overbrengen, en vervolgens wil men een avontuur tonen zonder dat men daar de budgettaire middelen voor heeft. Het is te merken dat regisseur Winrich Kolbe vooral ervaring heeft in het maken van afleveringen voor tv-series. De theorie dat Ice Planet' een tot film omgevormde pilootaflevering is zou dus best wel eens kunnen kloppen.