McQ (1974)

Thriller / Drama

geregisseerd door John Sturges
met John Wayne, Eddie Albert en Diana Muldaur

Politieagent Lon McQ onderzoekt de moord op één van zijn beste vrienden. Tijdens zijn onderzoek ontdekt hij corruptie binnen zijn afdeling onder tal van agenten die handelen in drugs.

avatar van dvdfreak123
goeie film spannend op het einde beste john wayne film die ik al gezien heb

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudend.

Maar niet veel meer dan dat.

De dialogen zijn soms nog wel geinig, maar deze typische jaren '70 misdaadfilm steekt nergens boven uit. Dat ligt hem vooral aan het zanderige verhaaltje dat van toevalligheden etc. aan elkaar lijkt te hangen. De uitvoering is dan ook nog eens twijfelachtig.

Wayne oogt eigenlijk te oud vor deze rol en McQ is helaas ook geen Callahan.

Redelijk.

avatar van simonvinkie
Deze degelijk gemaakte politiefilm is niet goed. Niet slecht ook, maar dus ook niet goed. John Sturges was een geweldige regisseur, al waren de films aan het eind van zijn carriere niet zijn beste. Deze film is sober gemaakt. Het camerawerk is zeer aardig en het sfeertje is opzich ook niet verkeerd. Maar nergens weet dit een hoog niveau te halen. Echt vervelen doet het ook niet, maar indruk achterlaten doet het ook zeker niet. John Wayne speelt dan opzich nog wel aardig. Hij is eigenlijk wel wat te oud, maar hij deed het nog redelijk. De rest van de cast was ook acceptabel. Maar goed, de film heeft dus een hoop degelijke punten en het ziet er ook allemaal best verzorgd uit. Maar nogmaals, dit ben ik morgen weer helemaal vergeten. Inpact = 0,0%

2 sterren

avatar van Biosguru
Alleen de achtervolging op het einde is de moeite. Ik kreeg eerder al een paar keer de indruk dat er goed naar Bullit and the French Connection gekeken was. Matig.