• 8.348.348 stemmen

Genre: Drama

Alternatieve titels: De Eerste Dag / Midnight

Oorsprong: Brazilië / Frankrijk

Geregisseerd door: Walter Salles en Daniela Thomas

Met onder meer: Fernanda Torres, Luiz Carlos Vasconcelos en Matheus Nachtergaele

IMDb beoordeling: 6,8 (740)

Oorspronkelijke taal: Portugees

Releasedatum: 30 december 1999

Plot O Primeiro Dia

"If there is one day to decide something in life, this day is today."

Vlak voor de overgang naar het nieuwe millennium treffen twee heel verschillende mensen elkaar op het dak van een flatgebouw in Rio de Janeiro. João zit in de gevangenis, maar is niet van plan de nieuwe eeuw daar door te brengen. Met behulp van een bewaker weet hij te ontsnappen. Maar hij moet een hoge prijs betalen voor die hulp. Uitgerekend op Oudejaarsdag wordt de lerares Maria door haar man verlaten. Het lukt haar de hele dag niet om hem telefonisch te bereiken. Tegen twaalven pakt ze een fles champagne en gaat ze in wanhoop het dak op van haar luxe appartementengebouw.

kappeuter (crew films)

Film met mooie beelden. Het is een realistische film en je snuift een portie Braziliaanse cultuur op. Ik vind het een typische zondagmiddag-film.

avatar van Elise

Elise

Ik vond het zeker een leuke film alleen is zij zo lelijk dat ze meteen de halve film verpest (niet de hele want acteren kan ze wel).

avatar van 93.9

93.9

wie let daar in vredesnaam op....

terug naar costa 1 2 en 3 jij!

elise!

avatar van E V

E V

En zo lelijk is ze helemaal niet!