Botany Bay (1953)

Avontuur

geregisseerd door John Farrow
met Alan Ladd, James Mason en Cedric Hardwicke

Gebaseerd op de roman van Charles Nordhoff die zich in 1790 afspeelt en vertelt over een schip met gevangenen met bestemming Australië. Deze film draait rond het conflict tussen de gevangene Hugh Tallant (Ladd) en de sadistische schipper Capt. Paul Gilbert (Mason), met Sally (Patricia Medina) als liefje van de gevangene.

neo (crew)
Begon wel aardig, maar na de zoveelste poging om te ontsnappen of onder een misdaad aan boord uit komen werd het erg vervelend en saai. 2 sterren

Erg matig. Tijdens de reis val je van de ene ontsnapping in de andere, de ene voorspelbaarheid na de andere en het ene cliché na het andere. Op het land idem dito. Ondanks dat, nog redelijk kijkbaar, maar echt heel best was het niet.
Net als neo ook 2*.